Extrém sportkocsikat szoktak annyian megnézni az utcán, mint a Cupra Formentort! Eleve sokan nem tudják hova tenni a nonfiguratív tetoválásra emlékeztető márkajelzést, másrészt a Seatról leválasztott, immáron önálló gyártóként jegyzett Cupra első terméke tényleg bombasztikusan néz ki. A szabadidő-autónak lapos, sima kompaktnak magas öszvérautó koncepciója élőben nagyon jól működik, szerintem erre mondják azt, hogy már álló helyzetében is dinamikát sugároz. Ha pedig a kedves vásárló hajlandó áldozni a 310 lóerős, 2,0 literes, turbós benzinmotorra (amelyhez alapáron adják a 4×4-es hajtást és a DSG-váltót), egy igazi erőgépet kap. A gyorsulási élménytől az ember arcára fagy a mosoly, a Formentor ugyanis 4,9 másodperc alatt ugrik 0-ról 100 km/órás tempóra, turbómotor létére pedig a leszabályzás előtti utolsó pillanatokban sem fogy ki a szuszból! A kilövés előtti pillanatokat ugyanakkor hosszú gondolkodási szünet előzi meg: az autó érzékszerveit kihegyező Cupra menetprogramban is sok idő telik el a padlógáz és a „válasz” között, ami azért érthetetlen, mert a duplakuplungos váltóknak pont az a lényege, hogy már be van készítve előre a fokozat. A váltó mentségére legyen mondva, hogy kézi vezérléssel olyan gyorsan gangol, mint egy versenyautó, ha pedig szépen csak tartani akarjuk a forgalom ritmusát, észrevétlenül, finoman kapcsolgat.

Fotó: Stefler Balázs