Szoborként adják a boxermotort a legendás sportautó elektromos változatához

A klasszikus modellek elektromos átalakítására specializálódott műhely legújabb alkotása a 440-500 lóerős sportkocsi.

null

Legyen bármennyire is jó a kiindulási alap, minden esetben fémtiszta karosszériával kezdődik a brit Everrati műhely átépítése, amelynek eredményeként a klasszikus léghűtéses Porsche 911-esből elkészül az Everrati Signature nevű villanymotoros sportkocsi. Ennek oka, hogy a hatalmas teljesítmény miatt a gyári ponthegesztések helyett folyamatos varratokkal merevítik ki a karosszériát. A legtöbb külső karosszériaelemet karbonból sütött darabra cserélik, csak akkor hagyják meg a fém tetőlemezt, ha az ügyfél ragaszkodik a napfénytetőhöz, a szélesített hátsó sárvédők is műanyagok; az első és a hátsó sárvédők gyári Porsche pótalkatrészek.

Nemcsak a hathengeres boxermotortól szabadulnak meg, de a váltót is kiszerelik, amelynek a helyére egy fogaskerék-áttétel kerül, a differenciálmű részlegesen önzáró Quaife ATB darab. Erre azért van szükség, mert a hajtómotor sokkal erősebb minden, gyárilag kínált erőforrásnál, alapesetben 440 LE/460 Nm-t tud, a Performance Pack esetén a csúcsteljesítmény 500 lóerő, a maximális nyomaték 500 Nm. Előbbi 4,5 másodperces, utóbbi kevesebb, mint 4 másodpercig tartó 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé. Az akkucsomag mindkét esetben 53 kWh kapacitású, a hatótávolság 290 vagy 250 km – ezek persze nagyban függenek a használati módtól is.

A klasszikus léghűtéses Porsche 911 időtálló formatervezésével ideális választás lehet a mai sportkocsi rajongóinak is
Fotó: FLICKR

A karbon-karosszériaelemeknek köszönhetően a tömegeloszlás nem sokat változik az eredetihez képest, de a rend kedvéért a BTCC- és brit Porsche Carrera Cup-bajnok Tim Harvey segítségével készítették el az új futóműhangolást, a felfüggesztésben meghagyják a gyári alumínium lengőkarokat, de a szilenteket, rugókat, lengéscsillapítókat újra cserélik; a Performance Pack esetén szereléssel állítható lengéscsillapítókat építenek be. Az utastérben bőr, Alcantara vagy pepita-szövet kárpitot kapnak az elektromos állítású, ülésfűtéssel rendelkező sportülések, légkondi és elektromos fűtés is van a fedélzeten, no meg a Porsche Classic által kifejlesztett navigációs fejegység is.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.