A német autómárka két látványos modelljének összehasonlítása

Az ötajtós és Shooting Brake verzióban is kapható új modell a jelenleg márka egyik leglátványosabb modellje.

null

Az Arteon kapcsán mindig is az volt az érzésem, hogy a VW csattanós választ szeretett volna adni azoknak, akik szerint a wolfsburgi tervezők nem engedhetik el a fantáziájukat. Gyakorlatilag egy olyan középkategóriás autót alkottak, amely látvány terén nemcsak a decens stílusú Passatot körözi le, hanem finom részletmegoldásaival a prémiumgyártók modelljeitől is csábíthat vevőket. A félidős frissítéssel megérkezett a kupék és kombik sajátos ötvözetének tekinthető Shooting Brake verzió is, amellyel újabb közönség felé nyitott a VW. Ahogy a neve már sejteti, nem egy dobozszerű kombiról, hanem egy életstílus-autóról van szó, ennek megfelelően itt is kupés a befejezés. Őszintén szólva fura is lenne, ha a keret nélküli ajtókkal, és a számos vagány megoldással a Passat Variantra hajazna.

W Arteon 2.0 TSI DSG és Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG
Fotó: Stefler Balázs/Automotor.hu

A hosszúság, szélesség és tengelytávolság terén nincs különbség a két verzió között, ugyanakkor a tető nem kezd annyira korán lejteni, mint az ötajtósnál, ami azt eredményezi, hogy ha minimálisan is, de nagyobb a fejtér a Shooting Brake-ben. Ami pedig a lábteret és kényelmet illeti, mindkét verzióról csak szuperlatívuszokban lehet beszélni – pontosan ilyennek kell lennie az igazi utazóautóknak, egyedül azzal érdemes számolni, hogy kicsit mélyre kell ülni. A második sorban helyet foglalók külön klímapanelen állíthatják a befújt levegő hőmérsékletét és intenzitását, ugyanakkor az Arteonok is rávilágítanak valamire. Hiába óriási a lábtér és széles a karosszéria, hátul középen gyötrelmesen kicsi a hely, ráadásul a 4×4-es verziók miatt kialakított kardánbox sok teret elrabol.

A frissítés egyik hozadékaként a fényszórókat immáron fénycsík köti össze
Fotó: Stefler Balázs/Automotor.hu

A belső minősége egyébként kifogástalan, a harmincféle árnyalatban állítható hangulatfény közül pedig mindenki megtalálhatja a hozzá passzolót. A modellfrissítés során még inkább minimalista irányba vitték el az egyes részleteket, vagyis a dizájn továbbra sem fantáziadús. Ami viszont abszolút nem ízlés dolga, az a kezelhetőség: bár a hagyományos fényszórókapcsolót meghagyták, a klímát már nem tekerőgombokkal, hanem csúszkával lehet vezérelni. Kár érte! De azt sem értem, hogy a hagyományos gombok helyett a kormányon miért haptikus felületeket kell kezelni.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.