Hivatalos kémfotón az új RS3

Lépcsős hátú és ötajtós is kapható lesz. Az 2,5 literes öthengeres turbómotor 400 lóerőt tud – egyelőre.

null

Kitart a 2,5 literes, öthengeres turbómotor mellett az Audi RS3-as, a lépcsős hátú és kombi karosszériával is választható új modellnél 400 lóerő marad a teljesítmény, de hamarabb és szélesebb fordulatszám-tartományban tudja ezt (5600–7000/perc), a maximális nyomaték 20 Nm-rel 500 Nm-re emelkedik (2250–5600/perc). A 0–100 km/óra gyorsulás 3,8 másodpercig tart, a végsebesség alapesetben elektronikusan korlátozott 250 km/óra, amit opcionálisan 280 km/órára emelnek, a király pedig a karbon-kerámia fékeket is tartalmazó RS Dynamic csomag, amelynél 290 km/óra az elérhető maximum – olvasható az Autómotor.hu cikkében.

Fotó: Autómotor.hu

Az igazi nagy újdonság a hátsó tengelyen van, ahol nem klasszikus differenciálművet használnak, hanem oldalanként egy-egy nedves tengelykapcsoló felel a nyomatékátvitelért, úgy méretezték a rendszert, hogy akár a teljes nyomaték mehet egy oldalra. Az egyenként akár 1750 Nm átvitelére képes tengelykapcsolóknak saját vezérlőegysége van, ami a kerékfordulat mellett a hossz- és keresztirányú gyorsulás, a kormány- és gázpedálállás, a fokozat és a menetirányhoz képesti elfordulási szög alapján szabályoz. Ezek után természetes, hogy van drift mód is, amit hivatalosan RS Torque Rearnek neveznek, a hátsó nyomatékelosztás mellett a központi differenciálműre, a motorra és a menetstabilizálóra is hatással van ennek választása.

A hétfokozatú, dupla kuplungos váltó a korábbinál nagyobb terhelést képes elviselni, rajtautomatika választásakor még gyorsabb kapcsolásokra képes. Alapvetően nem változik a felfüggesztés felépítése, elöl marad a MacPherson rugóstagos, hátul multilink felépítés, a hasmagasságot az S3-ashoz képest egy centivel csökkentik az Audi RS3 esetén, amelyhez felár ellenében adják az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást.

Korábbi cikkünkben a keleti gyártó újításáról írtunk. A Mazda hiszi, hogy minden műszaki megoldást használni kell a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Ennek érdekében már jövőre piacra is dobják az első autót, ami már a hosszmotoros Skyactiv alapot használja, és ezzel párhuzamosan készítenek egy Skyactiv EV alapot is: hosszmotoros és dedikált villanyautó-alap jön a gyártótól.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.