Megkezdődött az orosz luxusautók sorozatgyártása

Jelabuga városában ünnepélyes keretek között elindult az Aurus luxusautókat gyártó üzemben a termelés, a Senat nevű luxuslimuzinnal kezdtek.

null

Május 31-én ünnepélyesen is megkezdődött a Jelabuga városában felépített üzemben az Aurus márkájú autók sorozatgyártása, ahol megkezdték az első ügyfélautók építését; az eddig legyártott állami autókat a NAMI autóipari kutatóintézet műhelyében kézi munkával rakták össze. Utóbbi üzemnek évi 100 autó a kapacitása, a futószalagon pedig évi 5000 autót tudnak majd összerakni. Most a Senat nevű luxuslimuzin debütált, amiből éves szinten mindössze 600 példányt akarnak készíteni, a termelés derékhadát majd a később debütáló Kommendant nevű luxus-SUV adja majd – olvasható az Autó-Motor cikkében.

Az oroszországi Jelabuga városában ünnepélyes keretek között elindult az Aurus luxusautókat gyártó üzemben a termelés, a Senat nevű luxuslimuzinnal kezdtek
Fotó: AUTÓ-MOTOR

Az ünnepségen debütált a hidrogén-tüzelőanyagcellával szerelt Aurus Senat prototípus is, ennek esetleges gyártásba kerüléséről még nincs szó, első körben az öntöltő hibrid modelleket (598 lóerős rendszerteljesítmény) kezdik el gyártani, aztán a hálózatról tölthető hibrid jön, a tüzelőanyagcellás-elektromos autóhoz még infrastruktúra, azaz hidrogén-töltőállomás sincs. A most átadott üzemben egyébként klasszikus értelemben véve csak összeszerelést végeznek, a karosszériákat ugyanis a közeli – szintén a Sollers cégcsoport tulajdonában lévő – Ford Transitokat gyártó üzemben állítják össze, onnan szállítják át a most átadott gyárba, ahol egyébként már február óta folyik a próbagyártás. Jelenleg 53 százalék a helyi alkatrészek aránya a konstrukcióban, ezt az év végéig 80 százalékra akarják feltornászni.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

A mediterrán viharról kapta a Nevera nevet az új szuperautó

Most készült el a fejlesztése a 2018-ban C_Two néven bemutatott autónak, íme az 1920 lóerős Rimac Nevera szuperautó.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.