Turbókkal és villanymotorral kompenzál a klasszikus sportmárka

A far-középmotoros sportkocsik sorát gyarapítja az új modell.

null

A V8-as motorral szerelt modellek mellé érkezik a Ferrari 296 GTB, az olasz sportmárka első, V6-os motorral szerelt utcai autója – korábban csak versenyautók kaptak V6-os blokkot, a Dino pedig nem Ferrariként került az utakra –, amely a plug-in hibrid hajtásnak köszönhetően a Roma és F8 modelleknél is nagyobb teljesítménnyel érkezik.

A belső égésű motor egy 120°-os hengerszögű, 2992 köbcentis V6-os, amelynél a két turbófeltöltő a hengersorok között helyezkedik el, teljesítménye 663 lóerő, a leszabályozási fordulat 8500/perc. Teljesen új fejlesztésű blokkról van szó, nem lerövidített V8-asról, a nagyobb hengerszög teszi lehetővé a feltöltők középre beépítését, és emiatt teljesen új szívó- és kipufogócsatornákat kellett készíteni a hengerfejben. Az IHI turbó méretét lecsökkentették, 180 000/percre emelték maximális fordulatszámot, a kisebb tömeg miatt gyorsabban reagál a rendszer. A száraz karteres olajozásnál összesen hat helyről gyűjtik a kenőanyagot, az olajszivattyú változó szállítási kapacitású.

Az olasz sportmárka új modellje: Ferrari 296 GTB
Fotó: YOUTUBE (KÉPERNYŐKÉP)

A nyolcfokozatú, duplakuplungos váltóba behajtó villanymotor 167 LE/315 Nm csúcsteljesítménnyel bír; az F-1 csapat tapasztalatai alapján készítették el az MGU-K egységet. A benzin- és a villanymotor rendszerteljesítménye 830 LE 8000/perces fordulaton, a maximális nyomaték 740 Nm 6250/perces fordulaton. A 7,45 kWh kapacitású akkumulátor a szabványos mérés alapján 25 km-es elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, és a jelenleg az autóiparban használt legnagyobb teljesítménysűrűségű telepről van szó.

A far-középmotoros sportkocsik sorát gyarapítja a 296 GTB, amelynél a rövidebb blokk miatt 5 cm-rel rövidebbre vették a tengelytávolságot.

Teljesen új aerodinamikai csomagot készítettek, ahol az aktív hátsó szárny nem a légáramlat irányítását, hanem a leszorító-erő növelését szolgálja (250 km/órás tempónál 360 kg), az első fényszóróknál induló légcsatornák hideg levegőt szállítanak az első fékekhez. A motor- és váltó, illetve az akkumulátor hűtését szolgáló hőcserélőket a kocsi orrának két oldalán helyezték el, középen az első tengely leszorító-erejéért felelős légcsatorna helyezkedik el.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.