A 765 LT kupéhoz képest mindössze 49 kilóval nehezebb a Spider

765 lóerős V8-as biturbó hajtja a McLaren 765LT Spidert, a tető gombnyomásra 11 másodperc alatt tűnik el.

null

Eddig a 720S Spider jelentette a nyitott tetős McLaren szériamodellek csúcsát, ahhoz képest jelentősen, 15%-kal lett fürgébb a most prezentált 765LT Spider. Amellett, hogy a 4,0 literes V8-as biturbó teljesítményét 765 LE/800 Nm-re növelték, rövidebbre vették a váltóáttételeket és még a tömegből is lefaragtak 80 kg-ot – titániumból készül a kipufogórendszer, vékonyabbak az üvegek, az F-1-ből érkező anyagoknak köszönhetően könnyebb a váltó. No és arról sem szabad megfeledkezni, hogy az 1388 kg-os saját tömeg elérése végett nincs se légkondicionáló, se rádió a fedélzeten, azokat felár nélküli extraként kérhetik a vásárlók. Fizetni kell a karbon első sárvédőkért, ajtópanelekért és hátsó sárvédőkért, ezek további 6,1 kg-ot faragnak le a tömegből.

McLaren 765LT Spider
Fotó: Flickr

A 765 LT kupéhoz képest mindössze 49 kg-mal nehezebb a Spider, ez teljes egészében az egyrészes, karbonból készült tetőlemeznek és a mozgatószerkezetnek tudható be, de az ülések mögött bukókeretként extra merevítéseket is sütnek a karbon vázba. A MonoCage II-S elnevezésű vázszerkezet első része megegyezik a kupééval, így a szélvédőkeret is, a 675LT Spiderhez képest 8 centivel lett hosszabb az ajtónyílás, ami jelentősen megkönnyíti a ki- és beszállást, miközben még növelték is a szerkezet merevségét. Gombnyomásra 11 másodperc alatt nyílik vagy csukódik a tető, ezt akár menet közben, 50 km/órás tempóval haladva is tudja.

McLaren 765LT Spider
Fotó: Flickr

Maga az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a 0-200 km/óra sprint megvan 7,2 másodperc alatt, a 0-300 km/óra 19,3 másodpercig tart, a negyedmérföldes távot 10,0 másodperc alatt futja meg a McLaren 765LT Spider, aminek 330 km/óra a csúcssebessége. Persze a lassulás is hasonlóan erőteljes, 200 km/óráról 108, 100 km/óráról 29,5 méter a fékút hossza a karbon-kerámia fékrendszernek hála.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Napi 295 liter benzint használ a villanymotoros tereprali-versenyautó

Már meg is kezdődött a tesztelése az Audi RS Q e-tron versenyautónak, amely a 2022-es Dakaron áll majd rajthoz.

Az Audi akarja elsőként villanyautóval megnyerni a Dakar ralit, ennek érdekében már meg is kezdték a tesztelését az alig egy év alatt megvalósított RS Q e-tron elnevezésű versenyautónak. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a két hétig tartó versenyen a gyorsasági szakaszok hossza napi 800 km, amit a jelenlegi akkumulátor-technológiával nem lehet teljesíteni, ezért van egy benzinmotor is fedélzeten, ami folyamatosan tölt.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.