Az elmúlt két évtizedben sok különleges Audi hagyta el a győri gyártósort, köztük a TT és az A3-as sportos változatai, melyek orrába a helyi specialitásnak számító öthengeres került. Ez a motor szerencsére nem esett a környezetvédelmi előírások áldozatául, sőt, egy új típusba, a Cupra Formentor csúcsváltozatába is beépítették. A hagyományos felépítésű, 2,5 literes turbómotor a maga 400 lóerős teljesítményével és 480 Nm nyomatékával ugyan átlagosnak számít ebben a szegmensben, az a plusz egy henger olyan egyedi karakterisztikát biztosít, amit nem lehet számokban kifejezni. A négyhengeresekhez képest elsősorban a teljesítményleadása, illetve a speciális gyújtási sorrendből (1-2-4-5-3) származó működési kultúrája teszi egyedivé, nem is szólva jellegzetes orgánumáról, amely szintén nagyon fontos egy sportváltozat esetében.