A győri gyár öthengeres csúcsmodellje

A márkához méltó színvonalon kidolgozott és megépített SUV, amely tiszteletben tartja az gyártó hagyományait és a vásárlók igényeit.

null

Az elmúlt két évtizedben sok különleges Audi hagyta el a győri gyártósort, köztük a TT és az A3-as sportos változatai, melyek orrába a helyi specialitásnak számító öthengeres került. Ez a motor szerencsére nem esett a környezetvédelmi előírások áldozatául, sőt, egy új típusba, a Cupra Formentor csúcsváltozatába is beépítették. A hagyományos felépítésű, 2,5 literes turbómotor a maga 400 lóerős teljesítményével és 480 Nm nyomatékával ugyan átlagosnak számít ebben a szegmensben, az a plusz egy henger olyan egyedi karakterisztikát biztosít, amit nem lehet számokban kifejezni. A négyhengeresekhez képest elsősorban a teljesítményleadása, illetve a speciális gyújtási sorrendből (1-2-4-5-3) származó működési kultúrája teszi egyedivé, nem is szólva jellegzetes orgánumáról, amely szintén nagyon fontos egy sportváltozat esetében.

Audi RS Q3 Sportback
Fotó: László Gyöngyi, Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

A Q3 Sportback egy gyöngyszem az SUV-k között,

a hasonló BMW-k és Mercedesek után a németeknek először sikerült úgy megvalósítani a kupésan lejtő tetővonalat, hogy ez a húzás barátságosabbá tegye az összképet, valamint ne menjen a használhatóság rovására. Ami a külsőt illeti, harmonikus és természetes látványt nyújtanak a Sportback kivitelek, a Q3-asnak is jól áll a klasszikus ferdehátú kialakítás. Csomagtartója változatlan, 530 literes, az 5 cm-rel alacsonyabb tető érdemben nem befolyásolja a hátsó fejtér méretét sem.

A különbség akkor jelentős, ha a hátsó üléseket ledöntve nagyobb tárgyakat szállítanánk,

ilyenkor 1525 helyett csak 1400 literrel és egy kevésbé szabályos alakú raktérrel gazdálkodhatunk.

Feláras, 21 colos felniket kapott a tesztautó. A sportfutómű feszes, de jó minőségű úton elfogadható a rugózási komfort
Fotó: László Gyöngyi, Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Aki az RS-sel szemez, egy dinamikusabb formájú autót kap az 500 000 Ft-tal drágább Sportback modellel, melyen jobban érvényesülnek a csúcskivitel látványelemei, a jó arányérzékkel megtervezett lökhárítók, a lakkfekete hűtőrács, a szürke dekorbetétek, a hátsó légterelő, a diffúzort imitáló betét a kipufogóvégekkel és a tesztautón 20 helyett 21 colos könnyűfém felnik, mögöttük az elöl 375, hátul 315 mm átmérőjű tárcsákhoz tartozó piros féknyergekkel. A feláras, Gleccser-fehér metálfényezéssel is jól mutat, de Turbo-kéket, Kyalami-zöldet, Pulzus narancssárgát is kérhetünk, és 977 900 Ft-os felárért akár egyedi színt is kevertethetünk hozzá.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.