A jól leolvasható, tucatnyi adatot szolgáltató panel az egyetlen támpont a rendszer mélyebb megismeréséhez, a magyarországi bemutatón ugyanis kiderült, hogy annyira kifinomultan működik a Kuga, hogy vezetés közben szinte semmi sem tűnik fel a 2,5 literes, Atkinson-ciklusú, szívó benzines és a hajtásban aktívan részt vevő akkumulátor együttműködéséből. A halk és kifinomult hajtáslánc illik a Kuga stílusához, az utazóautóként is beváló családi Ford számára előnyös, hogy nemcsak városban és országúton, hanem autópályán is harmonikusan működik, ahol a hasonló technikák általában kellemetlenül érzik magukat. A dízellel vont párhuzam nemcsak a 2,0 literes, szintén 190 lóerős gázolajos miatt állja meg a helyét, hanem a hozzá mérhető rugalmassága és fogyasztása miatt is, hiszen az autópályás etapot 6,7 literes átlaggal teljesítette, városi használatban pedig túl is tett rajta az 5,7 literes értékkel. Ebbe érdemes belekalkulálni a szabadidő-autó homlokfelületét, valamint 1701 kg-os tömegét is! A Ford ráadásul nagyon büszke rá, hogy a dízelhez hasonlóan 1000 kilométeres hatótávra is képes az autó, ami még egy percek alatt újratölthető típus esetében is hasznos tulajdonság. Csúszós útburkolaton szintén előnyös lehet az FHEV-hez is kérhető „intelligens” összkerékhajtás, amely az első kerekek tapadásához igazítva – szükség esetén – kardántengelyen keresztül nyomatékot juttat a hátsó tengelyre, tehát csak akkor jár többletfogyasztással, ha az útviszonyok indokolják.