Az évtized végére akarják elérni az elektromos átállást a németek

Ott, ahol erre a piaci igények/előírások, illetve a vásárlói kereslet lehetőséget ad.

null

Felgyorsítja az elektromos átállását a Mercedes-Benz, a gyártó már jövőre eléri azt, hogy minden, általa kiszolgált kategóriában kínál majd akkumulátoros-elektromos autót, és 2025-ben három olyan építőkészletet dobnak piacra, amelyre csak elektromos autókat építenek majd:

MB.EA a közepes- és nagyméretű személyautók számára,

AMG.EA nagy teljesítményű villanymotoros autók számára,

VAN.EA a könnyű haszonjárműveknek.

Arra nem tér ki a sajtóközlemény, mi lesz a sorsa a kompakt modelleknek, ilyeneket gyártanak például Kecskeméten. A Mercedes-Benz szerint az elektromos átállás felgyorsításának kulcsa Kínában van, ahol több száz autóipari beszállító specializálódott már az új technológiák fejlesztésére, ezek átvételével sikerülhet az elektromos átállás az évtized végére – azokon a piacokon, ahol ezt a vásárlók, vagy épp a törvényi előírások megkövetelik.

Ahol a körülmények engedik/megkövetelik, elektromos autóra vált a Mercedes-Benz
Fotó: Flickr

Csak a Mercedes-Benz évi 200 GWh kapacitású akkumulátort igényel majd, ennek érdekében nyolc akkumulátor-cellákat gyártó üzemet építenek fel világszerte, itt olyan telepek készülnek majd, amelyek 90%-ban csereszabatosak lesznek a modellek között (valószínűleg az AMG.EA alapra épülő, nagy teljesítményleadású telepek jelentik a fennmaradó 10%-ot). Új bevételi forrást akar megnyitni a Mercedes-Benz a szoftverekkel, egészen pontosan a különféle előfizetésekkel, amelyekkel az autó- vagy az MBUX digitális segéd tudását lehet bővíteni, az MB.OS nevű operációs rendszer fejlesztésére világszerte 3000 új programozót alkalmaznak.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Billenthető óriáskijelzőt kap az új roadster + videó

A klasszikus 300 SL-t idéző műszerfal közepét takarja a hatalmas méretű, élére állított érintőképernyő, amelynek dőlésszöge állítható lesz.

Az első Mercedes-Benz 300 SL roadster belsejét akarták megidézni a formatervezők, ezért készítettek erős vízszintes tagolású műszerfalat kis méretű kerek szellőzőnyílásokkal, de aztán közbeszólt a technika, egészen pontosan a márka által újabban élére állított hatalmas méretű érintőképernyő, amivel kiváltják a fizikai kapcsolókat. Újdonság az S és a C osztályhoz képest, hogy jelen esetben billenthető lesz a kijelző annak érdekében, hogy minden esetben jó legyen a leolvashatóság.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.