Már elektromos teherautó is a rendelkezésünkre állhat

Az e-Delivery nevű villanymotoros teherautónak már meg is indult az előértékesítése.

null

Négy év alatt, 150 helyi szakember fejlesztette ki a VWCO Delivery teherautójának alapján az e-Delivery nevű akkumulátoros-elektromos változatot, egy 50 fős tesztcsapat gyilkolta a prototípusokat a speciális tesztpályákon és a brazil utakon mintegy 400 000 km-en át, napi három műszakban dolgoztak a szakemberek – az Volkswagen autók a töltés miatt néha megpihentek.

A brazil körülményekre gondolva az autót kipróbálták áradás esetén is, azaz teljesen víz alá merült hajtással és akkumulátorral is megbízhatóan kell működnie – ez elvárás volt már a dízelmotoros alapkonstrukciónál is.

A hajtásról egy 300 LE tartós, 408 LE csúcsteljesítményű, 2150 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, akkumulátorból 3- vagy 6 csomagot lehet kérni, előbbivel 125, utóbbival 250 km az elérhető hatótávolság – mindezt úgy számolták ki, hogy az elhasznált energia 40%-át visszatermeli a jármű lassításkor, a szabványos hatótávolság nem ismert.

Volkswagen Caminhoes e Onibus
Fotó: YouTube/Képernyőfotó

Két változatban készül a VW e-Delivery, a kéttengelyes 10 700 kg össztömegű, terhelhetősége 6320 vagy 5750 kg attól függően, melyik akkumulátor-csomagot kérte az ügyfél, ez a kivitel 28%-os emelkedőn tud felhajtani és 88 km/óra a végsebessége. A háromtengelyes változat össztömege 14 300 kg, ennél az akkumulátorok számától függően 9055 vagy 8530 kg a terhelhetőség, ez 20%-os emelkedőn tud haladni, a végsebessége 83 km/óra.

Már megindult az e-Delivery előértékesítése, azaz már lehet rendelni a típust, a vételár nem ismert, de alapvetően csak nagy(obb) flottákra számítanak, és úgy számolnak, hogy a legtöbb zöld beszerzésnél rögtön a Volkswagen Caminhoes e Onibus által kifejlesztett napelemes töltőt (CCS-2-es csatlakozót használnak) is adnak majd a járművekhez, hogy teljesen megújuló energiával üzemeljen a flottának ez a része.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube/Képernyőfotó

Új megjelenést kapott a K5-ös versenyteherautó

Az FIA a 2022-es szezonra jelentős szabályváltozásokat jelentett be, a Kamaz-Master versenyistálló pedig ezek alapján még 2020-ban megkezdte az új járművük fejlesztését, amelyet csak addig szüneteltettek, amíg a 2021-es Dakart megnyerték, és most bemutatták a K5-ös elnevezésű gépet. A cégben résztulajdonnal bíró Mercedes-Benz az előző generációs Actros fülkéjét odaadta az oroszoknak, ezt használják az új járművek, és ezekre hasonlít a K5-ös is. Az összkerékhajtású teherautó hossza 6,9, szélessége 2,55, magassága 3,3 méter, a tömeg üzemanyag nélkül 8,6 tonna – a tartály 950 literes (!) –, a megengedett össztömeg 10,2 tonna.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.