Jelentős terhet vesz le a sofőr válláról-lábáról a Picanto

Az 1,0 literes motorral felszerelt miniautó élettere a város, de az országutakon is jól érzi magát.

null

A piac alsó régióit különösen érzékenyen érintették az utóbbi évek változásai, a szigorodó előírások és az árfolyammozgások miatt itt volt a legnagyobb drágulás. Vegyük példának a Kia Picantót, amely 2017 végén érkezett meg hozzánk, 67 lóerős, 1,0 literes motorral és 2,8 millió Ft alatti alapárral, ma ugyanezért már legalább 3,8 milliót kérnek.

Persze változott a műszaki tartalom, a 67 lóerős, 1,0 literes háromhengeres már egy új fejlesztésű, kettős (szívócső és közvetlen) befecskendezésű egység, amely sokkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással üzemel, kicsivel nagyobb lett a központi érintőképernyő (Gold felszereltségtől jár), és a műszeregységben lévő multifunkciós kijelző képátlója, de egyik sem eget rengető változás. Az igazsághoz tartozik, hogy árban ugyan feljebb lépett egy kategóriával, de így tettek a konkurensek is, és akkor itt van még a márka aduja, a 7 év/150 000 km-es garancia is.

Kia Picanto 67 DPI AMT Fotó: Stefler Balázs

Az 1,0 literes motorral felszerelt miniautó élettere a város, de az országutakon is jól érzi magát, a sztrádatempó azonban már túl van a komfortzónán, ilyenkor megugrik a fogyasztás is. Kézi kapcsolású váltóval sem túl fürge, a robotváltó (300 000 Ft) finoman, de lassan kapcsol, az ember ennél sokkal gyorsabban engedné rá a kuplungot. Nem is ez a baj, hanem hogy az 1-es fokozatot hamar elváltja, még akkor is, ha annak indokolt a használata. Például parkolóházak meredek rámpájára fordulva az 1-esre lenne szükség, mégis inkább 2-esben, a kuplungot folyamatosan csúsztatva próbálja megoldani a helyzetet, nem hajlandó visszakapcsolni; ilyenkor kell a kézi beavatkozás. A komótos váltó miatt a tempó is visszafogott lesz, városban 6,0 liter alatti átlaggal is elmegy. Kényelmes hangolású a felfüggesztés, könnyű és egyértelmű a kezelés, az utastér a külső méretekhez képest tágas, a fogyasztás baráti.

Finoman, feltűnésmentesen teszi a dolgát a legkisebb Kia
Fotó: Stefler Balázs

A teljes cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Stefler Balázs

Sportmodell is lesz a dél-koreai márka európai kínálatában

Persze nagyon készül már az európai piacra lépésre a Hyundai-Kia konszern prémiummárkája, a Genesis, már meg is mutatták a kifejezetten nekünk készített kombijukat, de közben nem hanyagolják el a meglévő ügyfeleiket sem, akiknek most bemutatták a G80-as limuzin Sport változatát. Ennél új mintájú hűtőrácsot, nagyobb légbeömlőket és sötétkróm karosszériadíszeket használnak, az egyedi 20 colos felnik mögött fekete vagy piros féknyergeket látni.

A hátsó lökhárítóban egyedi, ötszögletű kipufogóvégződéseket és diffúzort utánzó betétet helyeznek el, és csak a Genesis G80 Sport-hoz lesz választható az első fényképeken szereplő Cavendish Red elnevezésű vörös fényezés.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.