John Cooper az ötvenes években forradalmasította a Forma–1 világát

Meglátta a lehetőséget a barátja, Alec Issigonis által konstruált utcai autóban is.

null

John Cooper az ötvenes években forradalmasította a Formula– világát azzal az ötletével, hogy a motort a vezető mögé építette be, de meglátta a lehetőséget a barátja, Alec Issigonis által konstruált utcai autóban is. Az 1961-ben megjelent Mini Cooper 34 helyett 55 lóerős motort és nagyobb teljesítményű fékrendszert kapott, két évvel később érkezett a Cooper S változat, amely aztán a ralipályákon lett világverő autó.

Mini Cooper 1961
Fotó: Flickr

Az együttműködés kezdetére emlékeznek a Mini Anniversary Editionnek, amely British Racing Green, Midnight Black vagy Rebel Green színben kérhető, a motorháztetőre versenycsíkok kerülnek, az ajtókra pedig a 74-es rajtszám – ezt viselte anno az első versenygyőzelmet begyűjtő autó. Szintén a rajtszámból vezetik le, hogy világszerte 740 példányban teszik elérhetővé a jubileumi változatot, amely Cooper (136 LE), Cooper S (178 LE) vagy John Cooper Works (231 LE) változatban, háromajtós karosszériával készül.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Villanymotoros GT40 utánzat, igazi modern klasszikus

A Superformance műhely legendás modellek korhű változatait készíti, egyik legnépszerűbb autójuk a Ford GT40-es, amelyet alapesetben gurulóképesen, de motor nélkül szállítanak, de természetesen lehetőség van korhű V8-as motor rendelésére is. A belső égésű motorral szerelt autók forgalmazásának tilalma őket is érinti, ezért már most elkezdték a fejlesztését a GT40 utánzat villanymotoros változatának.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.