Megérkezett a felfrissített benzinmotoros Macan szabadidő-autó

A Porsche Macan a villanymotoros utóddal párhuzamosan készül majd egy darabig.

null

Mivel részletes információkat és gyári kémfotókat/videót is közölt már a Porsche a felfrissített benzinmotoros Macan szabadidő-autóról, az igazi meglepetést most csak az jelenti, hogy új dizájnelem debütált a modellen. A légbeömlőket egy keretbe foglalták össze, amelyen belül csak normál modelleknél találunk a karosszéria színére fényezett részt, a GTS változatnál fekete az egész. Ezzel egyébként a szélességet próbálják hangsúlyozni a formatervezők.

Alapesetben 14 szín közül lehet választani, ezek között új a Papaya-metál, az Enzianblau-metál és a Pythongrün, de már itt is elérhető a Porsche Exclusiv Manufaktur egyedi szín választási lehetősége. 19, 20 vagy 21 colos felnik közül lehet választani, összesen hét új dizájnt készítettek. Az utastérben az átalakított középkonzol jelenti a változást, ahol kapcsolók helyett érintésérzékeny felületeket találunk, a 10,9 colos képátlójú központi érintőképernyő felett minden esetben ott az analóg óra, bővült az online szolgáltatások köre, a kormánykerekeket a 911-esből veszik át.

Megérkezett a felfrissített Porsche Macan
Fotó: Flickr

A Porsche Macan alapváltozatába 2,0 literes turbómotor kerül 265 lóerővel (0–100 km/h 6,2 s), a Macan S a 2,9 literes V6-os biturbót kapja 380 lóerővel (0–100 km/h 4,6 s), a Macan GTS-ben utóbbi blokk 440 lóerőt tud (0–100 km/h 4,3 s). A felfüggesztésben módosítottak a lengéscsillapítókon, a GTS változatnál alapáron járó légrugós sportfutóműnél elöl tíz, hátul 15 százalékkal programozták feszesebbé a rugózást.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Ötödével lett takarékosabb a japánok hibrid kompaktja

Bemutatkozott a Toyota Aqua/Prius C második generációja, amelynél 2,8 l/100 km-re csökkent a szabványos átlagfogyasztás.

Kifejezetten öntöltő hibrid kompakt modellként készítette el a Toyota a piactól függően Aqua vagy Prius C néven forgalmazott autóját, amelynek most bemutatták a második generációját. Itt debütál a japánok saját fejlesztésű, bipoláris nikkel-hidrogén akkumulátora, amely a korábbinál kétszer nagyobb teljesítményleadásra képes, azaz a villanymotor gyorsabban tud a benzinmotor segítségére sietni, és elektromos módban nagyobb sebességet tud elérni az autó. A mifelénk a Yaris Hybridben használt 1,5 literes, háromhengeres benzines hibridhajtást kapta meg az Aqua, amivel a japán cikluson 2,8 l/100 km-es átlagot ér el, ami 20 százalékkal alacsonyabb az elődnél, ami még az előző Yaris Hybridben használt, 1,5 literes négyhengeressel üzemelő hibridrendszert kapta.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.