Nem engedik közútra ezt a motorkerékpárt, annyira durva lett

A KTM RC 8C motorkerékpár azoknak készült, akik versenypályán szeretnek elmenni a végsőkig.

null

Egészen pontosan azoknak készül a KTM RC 8C elnevezésű motorkerékpár, akik szeretnek versenypályán száguldani, de nincs mögöttük technikai háttér a versenytechnika gondozására – az osztrákok az utcai gépekben is használt LC8c-blokkot építik be egy versenymotor vázába. Mivel a megbízhatóság és a könnyű karbantartás megőrzése fontos volt, a tömeg csökkentésével igyekeztek növelni a dinamikát.

Fotó: Flickr

A fejlesztőmunka eredményeként a 889 köbcentis, 128 LE/101 Nm teljesítményű kéthengeres blokknak egy mindössze 140 kg tömegű motorkerékpárt (+a vezető) kell mozgatnia; a blokk tartó eleme az acélcsőből szerkesztett váznak, a karosszéria karbon-kevlár műanyagból készül, a Dymag-felnikre Pirelli SC1 slick abroncsokat szerelnek. Elöl 43 mm átmérőjű WP Apex Pro 7543-as villát használnak, a hátsó WP Apex Pro 7746 rugóstagnál külön állítható a lassú és a gyors (rezgés frekvenciája) csillapítás.

Fotó: Flickr

A fékrendszert a Brembo szállítja (elöl 290, hátul 230 mm-es tárcsaátmérő), különlegessége a MotoGP-ben szerzett tapasztalatok alapján készített Brembo 19RCS CORSA CORTA főfékhenger, amelynél állítható a fogáspont. A telemetria rendszernél a GPS-helymeghatározást is hozzárendelik az adatsorhoz, ami megkönnyíti a teljesítmény utólagos kielemzését, azaz hogy az adott pályán pontosan hol tud még pár tizedmásodpercet nyerni az ember a KTM RC 8C nyergében.

Fotó: Flickr

Mindössze száz darab motorkerékpárt készítenek a kézi munkával, a Krämer Motorcycles műhely által a KTM gyári versenycsapat segítségével összerakott gépből, a forgalmazás július 22-én, 16 órakor indul. A vásárlók közül huszonöten befizethetnek egy exkluzív pályanapra is, ahol a KTM versenyzői, Dani Pedrosa és Mika Kallio segítenek elsajátítani a gép kezelését a Circuito de Jerez versenypályán.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Agresszív gépet is tudnak alkotni a japánok

Teljesítményéhez és tudásához képest túlságosan is visszafogott volt a csúcs naked Suzuki dizájnja. A japánok most megmutatták, hogy agresszív gépet is tudnak alkotni.

Ha valaki megnézi, hogy aktuálisan milyen nagy lökettérfogatú csupasz gépeket lehet kapni a piacon, eltérő technikai megközelítésekkel és motorépítési koncepciókkal találkozik, ugyanakkor van egy fontos metszéspont. Legyen szó brit, osztrák vagy japán termékről, mindegyik csúcs naked bike-ban közös a harcias külső. Most pedig a Suzuki is belátta, hogy ha fel akarják venni a versenyt a szegmens legjobbjaival, kevés lesz a megbízható, kiforrott technikai alap, a GSX-S1000-esnek egyszerűen a tudásához és piaci pozíciójához illő megjelenést kell szabni.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.