Ötödével lett takarékosabb a japánok hibrid kompaktja

Bemutatkozott a Toyota Aqua/Prius C második generációja.

null

Kifejezetten öntöltő hibrid kompakt modellként készítette el a Toyota a piactól függően Aqua vagy Prius C néven forgalmazott autóját, amelynek most bemutatták a második generációját. Itt debütál a japánok saját fejlesztésű, bipoláris nikkel-hidrogén akkumulátora, amely a korábbinál kétszer nagyobb teljesítményleadásra képes, azaz a villanymotor gyorsabban tud a benzinmotor segítségére sietni, és elektromos módban nagyobb sebességet tud elérni az autó. A mifelénk a Yaris Hybridben használt, 1,5 literes háromhengeres benzinest használó hibrid hajtást kapta meg az Aqua, amivel a japán cikluson 2,8 l/100 km-es átlagot ér el, ami 20%-kal alacsonyabb az elődnél, ami még az előző Yaris Hybridben használt, 1,5 literes négyhengeressel üzemelő hibrid rendszert kapta.

Újdonság még a Comfort Pedal bevezetése, Power+ üzemmód választásakor egészen megállásig lassít energia-visszatermeléssel az autó, és ilyenkor fokozott az energia-visszatermelés mértéke, tehát a motorfékhatás is. Újdonság a távolságtartó tempomat megjelenése, ami a teljes sebességtartományban (0 km/h-végsebesség) működik. Az első ülések közötti könyöklő hátulján van egy 100 V-os, 1500 W terhelhetőségű japán szabvány konnektor, amivel természeti katasztrófa idején elektromos berendezéseket lehet működtetni – ilyenkor benzinmotoros generátorként üzemel az autó.

Toyota Aqua/Prius C
Fotó: Youtube

A TNGA-B alapra felépített autó külső méretei nem változtak (hossz 4 méter, szélesség 1,7 méter), mert a japán utakon ez a még könnyen élhető-parkolható autóméret, de a tengelytávolságot 5 centivel 2,6 méterre nyújtották, a motortértől raboltak még extra teret, így nem csak a hátul utazók, de a csomagok is több helynek örülhetnek. A második generációs Aqua kapja első Toyota kompaktként a 10,5 colos képátlójú központi érintőképernyőt, az anyósülés előtt dupla kesztyűtartót alakítottak ki. Az első- vagy elektromos E-Four összkerékhajtással választható modellt akár előfizetés keretében is meg lehet vásárolni Japánban, az indulóár 1,98 millió jen (5,5 millió Ft), vagy 110 000 jen (306 ezer Ft) befizetését követően hét éven át havi 19 580 jenért (55 ezer Ft) lehet hozzájutni az alapmodellhez.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Ez a Valhalla már nem a két évvel ezelőtti Valhalla

Semmi közös alkatrésze nincs a két évvel ezelőtt bemutatott tanulmánnyal a most prezentált, sorozatgyártású Aston Martin Valhallának.

Elég mozgalmas volt az utóbbi két esztendő az Aston Martin életében, új tulajdonoshoz került a manufaktúra, akinek például fontos szempont, hogy pénzt is keressenek az autókkal. Ennek megfelelően a két éve tanulmányként bemutatott és a soron következő – már bő egy éve késő – James Bond-moziban is szerepet játszó Valhalla tanulmányautó helyett egy teljesen új far-középmotoros szuperautót készítettek a mérnökök.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.