Menczer Tamás
Még 2020 végén mutatta meg a Mini, milyennek is képzeli az önvezető korszakban a jövőjét, az Urbanaut nevű tanulmány akkor még csak digitálisan létezett, mostanra végeztek a teljesen működőképes (azért közútra nem szabadítható rá a gépezet) tanulmányautó megépítésével. A 4,46 méter hosszú egyterű belsejénél sokkal inkább bútor-, semmint autóipari tapasztalatokra volt szükség, de sikerült megfelelő segítséget találni ehhez.
„A MINI formatervező részlegén hisszük, hogy a MINI Vision Urbanaut átfogó koncepciójának megértéséhez a személyes tapasztalatokon keresztül vezet az út. A térérzet és az innovatív anyagok szinte kérik, hogy a rajongók felfedezzék őket. Ezért is volt számunkra nagyon fontos, már a MINI Vision Urbanaut megtervezésének legelső lépéseinél is, hogy életre keltsük a modellt. Ez a pillanat pedig végre elérkezett. Müncheni stúdiónkban részletekbe menően átgondoltuk és kifejlesztettük az újdonság minden egyes szegletét, hogy ügyfeleink a MINI Vision Urbanaut összes adottságát magukévá tehessék” – mondta Oliver Heilmer, a Mini vezető formatervezője.
Szinte kizárólag megújuló forrásból származó vagy újrahasznosított anyagokat használtak az utastérben, arra is ügyeltek, hogy ezek a kárpitok a jövőben is könnyen újrahasznosíthatóak legyenek. A látvány és a tapintás mellett az illat is fontos része az Urbanaut-élménynek, kifejezetten ezért keverték ki a visszafogott, frissítő parfümöt. Renzo Vitale zeneszerző ezúttal is egyedi hangot készített, rögtön hármat a három különféle üzemmódnak (Chill, Wanderlust, Vibe) megfelelően.
Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.