Négy évvel ezelőtt az újdonság erejével hatott a kategóriákon átívelő érdekes motor, az akkori tesztben már alaposan kiveséztem. Ahhoz képest most egy módosított, fejlesztett kivitellel volt dolgom, a motor 3 kW-tal és 1 Nm-rel tud többet. Eddig is jól húzott, most még jobban, bár a különbség inkább mérhető, mint érezhető; de
a tudat, hogy erősebb, átsegít az ilyen apróságokon. Szóval jobban megy.
A gázmarkolat mozgását már elektronikusan érzékeli a motorvezérlő, ennek jóvoltából négyféle menetmód közül lehet választani. Ezek: Standard (átlagos felhasználásra), Rain (esőben, ahol finomabb gázreakció kell), Gravel (laza talaj, földút), Sport (direktebb gázreakció, sportos viselkedés) és User – itt a paraméterek bizonyos határok között szabadon állíthatók, nincs előre konfigurált beállítás. A menetmódok átkapcsolásánál következő paraméterek változnak:
- a motor teljesítmény-leadásának módja (az e-gáznak köszönhetően), vagyis mennyire direkt módon reagál a motor a gázmarkolat elfordítására (3 fokozatban),
- a DCT-váltó kapcsolási karakterisztikája, tehát gyorsabban felkapcsol és így takarékosabb, vagy tovább lehet forgatni a motort és így fürgébb a jármű (itt ötféle karakterisztika választható, ebből a 3G nevű a terepre),
- a motor nyomatékleadása (lásd az első pontot) ez az úgynevezett T-szint (4 állás, ezek: a kikapcsolt, illetve még 3 szint),
- a motorfék erőssége és a kialakulás módja (hirtelen vagy mérsékelt belépés) (3 fokozatban),
- és az ABS működése, vagyis mikor lép be a blokkolásgátló, hamarabb vagy később (két fokozatban, ezek: az utcai és a terep – itt csúszhat kicsit a kerék)
A teljes cikket ITT olvashatja tovább.
Borítókép: Autó-Motor/PappLaci