A Hilux versenyautó szívó V8-as helyett 3,5 literes V6-os biturbót kap

Kategóriát vált a Dakaron induló Toyota Hilux versenyautó, ezért teljesen áttervezték azt a mérnökök, és közben megszabadultak az 5,0 literes szívó V8-astól is.

null

A Toyota Gazoo Racing a 2022-es Dakaron már az új T+ kategóriában indítja a középmotoros Hilux versenyautót, ezért viszont teljesen új autót kellett kifejleszteni. A karosszéria 2 helyett már 2,3 méter széles, a kerekek átmérője 32 colról 37 colra növekedett, és a futófelület szélessége is megnőtt – elöl 245 helyett 320 mm, hátul 280 helyett 350 mm - olvasható az Autó-Motor portál cikkében.

Fotó: AUTÓ-MOTOR

A legfontosabb változás, hogy középre már nem az 5,0 literes szívó V8-ast építik, hanem az új Landcruiser 300-asban és a Tundra pickupban használt 3,5 literes V6-os biturbó versenymotor-változatát; ahogy korábban, úgy most se árulják el, mik a pontos teljesítmény-értékek. A Toyota Gazoo Racing első számú pilótája a háromszoros Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah lesz, a kettes számú autóban Giniel de Villers irányít majd, ezenkívül még kát másik Hiluxot indít a Toyota Gazoo Racing.

A cikk teljes tartalma ide kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.