Az orrpanelt ugyan 17,5 centivel megnyújtották, de továbbra is belefér a törvény által előírt maximális hosszba a szerelvény, ugyanis közelebb vitték a fülkéhez a pótkocsit, a kisebb rés kevesebb turbulenciát okoz, így javítja a légellenállást. A motornál a turbófeltöltő módosításával növelték a nyomatékot, haladás közben így alacsonyabb fordulaton üzemel. Teljesen új az olajozási rendszer, a Volvo Trucks mérnökei által kifejlesztett VDS5 olajat használják, három helyett csak két szűrőelem található az olajkörben, a cserénél pedig nem a gravitációt használják, hanem az olajpumpát, így gyorsabb a folyamat. A Volvo Trucks brazil részlege közúti forgalomban teszteli majd a végrehajtott módosítások gyakorlati hatásait, és azok alapján döntenek majd arról, hogy az Efficiency Concept Truck mely elemei kerülnek majd át idővel a sorozatgyártásba.