Nem Európának készül az új C3-as

India és Dél-Amerika számára fejlesztették ki az új Citroën C3-ast, amelyet felkészítettek a rossz útviszonyokra.

null

2022 első felében kerül majd a kereskedésekbe az új Citroën C3-as, amely nem keverendő azzal a szintén Citroën C3 névre hallgató kisautóval, amit mifelénk forgalmaznak, földrajzilag nem lesz köztük átfedés. Először játékautó jóvoltából ismerhettük meg az új autót, amelynek karosszériája például rövidebb 4 méternél, mert Indiában ez fontos határ a gépjárműadó szempontjából, a felfüggesztését pedig kifejezetten rossz minőségű utakra készítik fel a 18 cm-es hasmagassággal – az 5,5 millió km-nyi indiai úthálózat 40%-a nem rendelkezik burkolattal.

A karosszéria alsó részét fényezetlen fekete műanyaggal burkolják, ezzel védve a fényezett fémlemezeket, a belső térben könnyen takarítható burkolatokat használnak, a műszerfalra például fényezett betét kerül. Mivel a fiatal vásárlók igénylik, az online szolgáltatások terén is erős lesz a jármű, extraként 10 colos képátlójú érintőképernyős fejegység is lesz, no meg dedikált okostelefon-tartó. Családokra is gondoltak, a kategória egyik legtágasabb utasterét ígérik, a tengelytávolság 2,54 méter. A csomagtér alaphelyzetben 315 literes.

Fotó: Youtube

Latin-Amerikában két motor közül lehet majd választani, az alap a Fiat-féle 1,0 literes Firefly háromhengeres 72/77 lóerővel (benzin/alkohol), felár ellenében lehet kérni a PSA-eredetű 1,6 literes szívómotort 115/118 lóerős teljesítménnyel, a váltó minden esetben 5 fokozatú kézi kapcsolású, a négyhengereshez extraként 6 fokozatú automata is kérhető. Indiában az Európában is használt 1,2-es háromhengeressel (szívó/turbó) kínálják majd az autót, annyi lesz az újdonság, hogy a turbós motorhoz felár ellenében már az új, hétfokozatú duplakuplungos váltót adják, amelyet a Punch Powertrainnel közösen fejlesztenek és hibrid (öntöltő vagy plug-in) hajtásokkal is elérhető lesz majd mifelénk.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.