2022 első felében kerül majd a kereskedésekbe az új Citroën C3-as, amely nem keverendő azzal a szintén Citroën C3 névre hallgató kisautóval, amit mifelénk forgalmaznak, földrajzilag nem lesz köztük átfedés. Először játékautó jóvoltából ismerhettük meg az új autót, amelynek karosszériája például rövidebb 4 méternél, mert Indiában ez fontos határ a gépjárműadó szempontjából, a felfüggesztését pedig kifejezetten rossz minőségű utakra készítik fel a 18 cm-es hasmagassággal – az 5,5 millió km-nyi indiai úthálózat 40%-a nem rendelkezik burkolattal.
A karosszéria alsó részét fényezetlen fekete műanyaggal burkolják, ezzel védve a fényezett fémlemezeket, a belső térben könnyen takarítható burkolatokat használnak, a műszerfalra például fényezett betét kerül. Mivel a fiatal vásárlók igénylik, az online szolgáltatások terén is erős lesz a jármű, extraként 10 colos képátlójú érintőképernyős fejegység is lesz, no meg dedikált okostelefon-tartó. Családokra is gondoltak, a kategória egyik legtágasabb utasterét ígérik, a tengelytávolság 2,54 méter. A csomagtér alaphelyzetben 315 literes.
Latin-Amerikában két motor közül lehet majd választani, az alap a Fiat-féle 1,0 literes Firefly háromhengeres 72/77 lóerővel (benzin/alkohol), felár ellenében lehet kérni a PSA-eredetű 1,6 literes szívómotort 115/118 lóerős teljesítménnyel, a váltó minden esetben 5 fokozatú kézi kapcsolású, a négyhengereshez extraként 6 fokozatú automata is kérhető. Indiában az Európában is használt 1,2-es háromhengeressel (szívó/turbó) kínálják majd az autót, annyi lesz az újdonság, hogy a turbós motorhoz felár ellenében már az új, hétfokozatú duplakuplungos váltót adják, amelyet a Punch Powertrainnel közösen fejlesztenek és hibrid (öntöltő vagy plug-in) hajtásokkal is elérhető lesz majd mifelénk.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!