Padló alá vagy ülések mögé kerülhet az akkumulátor

A Geely konszernhez tartozó Lotus elkészült saját villanyautó-alapjával, amelynek kialakításánál gondoltak a sportkocsikra is.

null

A Lotus hitvallásának megfelelően könnyű és egyszerű autókat gyárt, és ezen a villanyautók korában se akarnak változtatni. Ennek megfelelően dolgozták ki a mérnökök a LEVA, azaz Lightweight Electric Vehicle Architecture nevű villanyautó-építőkészletet, amelyre a márka új modelljei épülnek majd – írja az autómotor.hu. A Lotus azt mondja, hogy a legújabb Emira hátsó vázrészéhez képest 37%-os tömegtakarítást értek el ezen a területen úgy, hogy a fontos tulajdonságok nem változtak.

Fotó: Flickr

Előre és hátra is lehet villanymotorokat beépíteni, az igazi újdonságot az jelenti, hogy nem csak a padló alatt helyezhető el az akkumulátor-csomag, de azokat az ülések mögé is kerülhetnek – ebben az esetben a mai sportkocsikhoz hasonló alacsony üléspozíció valósítható meg. A minimális tengelytávolság 2,47 méter, itt legfeljebb 66,4 kWh kapacitású akkumulátor helyezhető el, az egy darab hajtómotor legfeljebb 470 lóerős lehet. A következő a 2,65 méteres tengelytávolság, itt már 99,6 kWh kapacitású akkumulátornak van hely, és a kétmotoros (elöl-hátul) kialakítással 872 lóerős rendszerteljesítmény érhető el. A harmadik lehetőség a sokoldalú „gördeszka”, ahol a padló alá kerül az akkumulátor, itt a tengelytávolság minimum 2,65 méter, a maximum szabadon választható (bizonyos keretek között), az akkumulátor 66,4 kWh kapacitásról indul és a tengelytáv függvényében növelhető a mérete, itt is egy (470 LE) vagy kétmotoros (872 LE) kialakítás valósítható meg – utóbbi a személyautók és szabadidő-autók alapja lesz.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.