Sportosabb kivitelben folytatja útját a Fiesta

Az alap (100 LE) és az ST (200 LE) kivételével lágyhibrid EcoBoost turbómotorokat kap a felfrissített autó.

null

Fenn hordja az orrát a Ford Fiesta a modellfrissítést követően, hiszen a gyalogosvédelem javítása érdekében magasabban van a motorháztető, és ezzel párhuzamosan megnövelték a hűtőrács méretét is, és annak közepére helyezték a megnövelt méretű ovális márkajelzést. Alapfelszerelésként kapja a LED-es fényszórót az autó, extraként lehet majd kérni a mátrix-LED okosfényszórót vakítás nélküli távfénnyel, változó formájú bevilágított területtel (városban széles fénycsóva), kanyarfény-funkcióval.

 

Az ST-Line és ST változatok lökhárítója egyforma, a különbség annyi, hogy a légbeömlőben lévő műanyag elem az egyiknél krómperemet kap, a másiknál egységes fényes fekete fényezést, a szabadidő-autós körítésű Active változatnál ezüst betét kerül alulra, az oldalsó légbeömlőkben L alakú elemet helyeznek el. Nem lesz külön Vignale modell a friss kisautóból, helyette Vignale csomaggal lehet majd feldobni a gazdagabban felszerelt változatokat. Felár ellenében 17 vagy 18 colos felnik közül lehet választani, összesen 7 új dizájn közül.

 

A vezetőt hagyományos analóg órák vagy 12,3 col képátlójú monitor tájékoztatja a kormány mögött, van néhány új vezetőtámogató rendszer is, a távolságtartó tempomat megállásig fékez és képes az emberi beavatkozás nélküli újraindulásra, és van az autópályára rossz irányba felhajtást megakadályozni hivatott segéd is. Széria a FordConnect modem, a távoli hozzáférési szolgáltatásokban újdonság, hogy a duplakuplungos váltóval szerelt modelleknél a motort is be lehet indítani az alkalmazásból. 

A Sync3-as fejegységhez 8 colos képátlójú érintőképernyő tartozik, ehhez már 180°-os képet mutató tolatókamerát adnak.

A motorkínálat az 1,0 literes háromhengeres EcoBoost-ot jelenti, az alapszint 100 lóerő, a 125 és 155 lóerős változatoknál már jár a lágyhibrid rendszer is, a középsőhöz kérhető a hétfokozatú duplakuplungos váltó, amely a továbbfejlesztett váltóvezérlő jóvoltából egyszerre akár három fokozatot is visszakapcsol, ha a vezető úgy kívánja.

A Fiesta ST sportmodell új Performance első üléseket kap, az 1,5 literes EcoBoost turbó teljesítménye maradt 200 lóerő, de a maximális nyomatékot 290 Nm-ről 320 Nm-re (1600-4000/perc között) növelték, az opciós Quaife részlegesen önzáró differenciálmű segítségével a 0-100 km/óra gyorsulás 6,5 másodpercig tart, a csúcssebesség 230 km/óra.

A személyautók mellett a Fiesta Van haszonjármű is frissült, ez is elérhető az egyedi megjelenésű magasabb felszereltségekkel. 

A haszonjárműnél alapáron adják a 125 lóerős teljesítményszintet, és így a lágyhibrid rendszert is, felár ellenében kérhető E85 kompatibilis kialakítás is, amivel a vállalkozások tovább csökkenthetik környezetterhelésüket. A háromajtós Fiesta karosszériára épülő haszonjármű raktere 0,96 köbméteres, a terhelhetőség akár 531 kg lehet.

 

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube/Képernyőfotó

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.