A Mazda megítélése szerint Európában és Japánban keskenyek az utak, ezért mifelénk keskenyebb karosszériával forgalmazzák majd az új, már a stratégiai partner Toyotával közösen kifejlesztett hosszmotoros alapra felépített szabadidő-autóikat. Ennek megfelelően e két üléssoros változat CX-60-ként, a három üléssoros változat CX-80-ként kerül majd a kereskedésekbe, ugyanezen modellek széles karosszériával már CX-70 és CX-90 néven kerülnek a kereskedésekbe azokon a piacokon, ahol a méret a lényeg. Megtartják a saját, keresztmotoros Skyactiv padlóra felépített és épp csak felfrissített CX-5-öst, és az észak-amerikai piacon ez a modell kap egy testvért CX-50 néven, sportosabb megjelenéssel (á la CX-30).
Az új modellek már mind valamilyen fokú elektrifikációval jönnek, a soros hathengeres (benzines és dízel) Skyactiv motorok 48V-os lágyhibrid rásegítést kapnak, de lesznek négyhengeres Skyactiv-motorok a Toyota hibrid rendszerével, és hálózatról tölthető hibrid hajtások is választhatóak lesznek a CX-60 és CX-80 típusokhoz. Az MX-30-as villanyautó 2022 első felében jön Wankel motoros hatótávnövelővel, és 2025-ben dobják piacra az első, szintén a Toyotával közös villanyautó-alapra kifejlesztett Mazdát.
Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!