Megsokszorozzák SUV-jaiknak a számát a japánok

A CX-50 kifejezetten az észak-amerikai piacra készül, az új hosszmotoros alapra pedig két- és három üléssoros szabadidő-autókat is felépít a Mazda.

null

A Mazda megítélése szerint Európában és Japánban keskenyek az utak, ezért mifelénk keskenyebb karosszériával forgalmazzák majd az új, már a stratégiai partner Toyotával közösen kifejlesztett hosszmotoros alapra felépített szabadidő-autóikat. Ennek megfelelően e két üléssoros változat CX-60-ként, a három üléssoros változat CX-80-ként kerül majd a kereskedésekbe, ugyanezen modellek széles karosszériával már CX-70 és CX-90 néven kerülnek a kereskedésekbe azokon a piacokon, ahol a méret a lényeg. Megtartják a saját, keresztmotoros Skyactiv padlóra felépített és épp csak felfrissített CX-5-öst, és az észak-amerikai piacon ez a modell kap egy testvért CX-50 néven, sportosabb megjelenéssel (á la CX-30).

Fotó: Flickr

Az új modellek már mind valamilyen fokú elektrifikációval jönnek, a soros hathengeres (benzines és dízel) Skyactiv motorok 48V-os lágyhibrid rásegítést kapnak, de lesznek négyhengeres Skyactiv-motorok a Toyota hibrid rendszerével, és hálózatról tölthető hibrid hajtások is választhatóak lesznek a CX-60 és CX-80 típusokhoz. Az MX-30-as villanyautó 2022 első felében jön Wankel motoros hatótávnövelővel, és 2025-ben dobják piacra az első, szintén a Toyotával közös villanyautó-alapra kifejlesztett Mazdát.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.