Azon kívül, hogy az új Lotus neve a klasszikus névadásnak megfelelően „e” betűvel kezdődik és végződik, hagyományőrzésről szó sem lehet, az Eletréhez még csak hasonló járművet sem készített a brit márka. Merthogy egy 5,1 méter hosszú, 2 tonnás, elektromos hajtású szabadidő-autóról van szó, amelynek topverziója 918 lóerős! Colin Chapman márkalapító minden bizonnyal forog a sírjában, hiszen az ő járműépítési elvei, miszerint az élvezetes autók kompaktok és könnyűek, mintha feledésbe merültek volna… Mindenesetre ez a lépés mutatja, hogy a kínai Geely, mint tulajdonos, egyáltalán nem szívbajos, a piaci terjeszkedés reményében bátor döntéseket is bevállalnak.
Például az is merész, hogy nem brit földön, hanem a kínai Wuhanban készül az Eletre.
Miközben a külső a markáns fronttal, a hatalmas kerékjárati ívekkel és a sportos farrésszel hozza az ilyen jellegű autóktól elvárhatót, a beltér egy másik világ. A hűvös, technokrata stílusú berendezés legtöbb eleme a „zöld” gondolkodást hirdeti, például az alsó kárpitozások teljes egészen újrahasznosított anyagból készülnek, bőrülések helyett pedig fenntartható forrásból származó szövetülések is kérhetők.
A teljes cikket Megtört a jég – Lotus Eletre bemutató címmel az Autó-Motor.hu-n olvashatja tovább.
Borítókép: Lotus Eletre (Fotó: Lotus)