A BMW Motorrad történetében 2009 egy igazán emlékezetes év, ugyanis ekkor debütált a márka első superbike-ja, az S 1000 RR. A forma ugyan sokaknál kiverte a biztosítékot, de a csúcsteljesítmény és az elektronikai segédek terén tulajdonképpen egyből a szegmens élére ugrott a jövevény, hatalmas felfordulást okozva a kategóriában. Mivel ebben az időben az Apriliánál is korszakváltás történt az RSV4-es érkezésével, az a korábban elképzelhetetlen helyzet állt elő, hogy a japánok lépéshátrányba kerültek.
Pontosabban az S 1000 RR és az RSV4-es az a két meghatározó superbike, amelyek miatt már nem az európai márkák reagáltak a japánokra, hanem fordítva.
A BMW lendülete pedig azóta is tart, hiszen folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek versenyben tartani legélesebb utcai modelljüket.
A legújabb kiadás egyik ismertetőjegye a teljesen friss aerodinamikai koncepció, gyakorlatilag akkora szárnyak kerültek rá, hogy néhány MotoGP masina is megirigyelhetné.
A wingleteknek több szerepük is van, elsősorban plusz leszorító erőt (akár 10 kg) generálva az egykerekezési hajlamot csökkentik, másrészt nem hanyagolható el az sem, hogy növelik a stabilitást a féktávokon.
A másik fontos változás a farkialakítást érinti, hiszen amellett, hogy még sportosabb a dizájn, a hátsó elem könnyebb a korábbihoz képest. Bár az újdonság továbbra is a jól bevált alumínium vázra épül, az oldalsó részeken kisebb „nyitásokat” találunk, amitől rugalmasabbá vált a szerkezet.
Az eredeti cikk Harci gép – BMW S 1000 RR bemutató címen olvasható a Autó-Motor cikkében olvasható.
Borítókép: Képernyőfelvétel (Forrás: Youtube/BMW Motorrad)
címen olvasható.
Borítókép: