Az akkumulátoros-elektromos autók hatótávolságát jelentősen csökkenti télen a fűtés, az ADAC ezért most 7 villanyautónál vizsgálták, hogy mennyire hatékonyak ezek a rendszerek. Az autókat 16 órára -10°C-os hőmérsékletű klímakamrába állították, majd megnézték, mennyi idő alatt tudják felfűteni az utasteret +20°C-osra, majd ezt követően a hőmérséklet-csökkenés időtartamának mérésével az autók hőszigetelését is megnézték. A jól szigetelt autók kevesebb hőenergiát veszítenek, így azok újrafűtése is kevesebb energiát – és így hatótáv-veszteséget – igényel.
A BMW iX mindössze 12 perc alatt felfűtötte az utasteret, majd a VW ID.3 és Hyundai Kona Electric következett több mint 20 perces idővel, a Fiat 500e, Renault Zoe, Tesla Model Y és VW e-Up! esetén több mint 30 percig tartott a fűtési idő; az e-Up! és a Zoe még ennyi idő után is csak az utastér elejét tudták befűteni.
A tesztben vizsgált autóknál egyébként 1,5-2 kW teljesítménybe kerül a 20°C-os hőmérséklet tartása, tehát ha van elég töltés az akkumulátorban, a hosszú ideig tartó egy helyben ácsorgás (pl. baleset esetén lezárt gyorsforgalmi út) se okozhat problémát. A legjobb hőszigetelése a tesztben a VW ID.3-asnak volt, amely a fűtés leállítása után 5 perccel még 15-16°C-os hőmérsékletű utastérrel rendelkezett, és 30 perc után is még 10-9°C-nál tartott.
Az eredeti cikk Nem mindegyik villanyautó tud kellően fűteni nagy hidegben az ADAC tesztje szerint címmel olvasható az Autó-Motor oldalán.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Autó-Motor)