Így indíthatsz be egy sikeres vállalkozást egyetem után

Ha neked is van egy terved, amivel szeretnél elindulni, ezek a tippek segíteni fognak benne.

null

1. Legyen egy jó ötleted

Mintha csak tegnap kezdted volna az első egyetemi éved, máris a szakdolgozatodon dolgozol, és államvizsgára készülsz. Ha eddig nem alakult ki benned, hogy a diplomáddal a kezedben merre indulsz el egyetem után, akkor bizonyára mostanában töröd a fejed azon, hogy hogyan is indíthatnád be a karriered a lehető leggyorsabban. Sokaknál ilyenkor kerül elő egy régről dédelgetett álom, vagy születik meg az az ötlet, amiben élete értelmét véli felfedezni. Ha ez a korszakalkotóan zseniális gondolat nálad is az, hogy vállalkozó leszel, az önmagában egy ragyogó elképzelés, de tisztában kell lenned azzal, hogy habár vállalkozni klassz dolog, de kell hozzá egy igazán jó ötlet és egy olyan stratégia, amivel nemcsak működőképes, hanem versenyképes piaci szereplő is válhat belőled.

2. Tudd a miértet, hogy eljuthass a hogyanhoz

Az ember a kezdeti, fellelkesült állapotban motivált és tettre kész. Ennek a lelkesedésnek azonban ki kell tartania hónapokon, sőt éveken keresztül, ami kizárólag akkor lehetséges, ha az ötletedet a sajátodnak érzed, illetve, ha tudod, hogy miért is szeretnél elkezdeni a piacon levő versenytársak ellen „futni„. Itt bátorítalak, hogy írd össze, mi az, ami miatt az üzletbe bele szeretnél vágni.

Mi az, ami inspirál, hogyan látod a jövőbeli napjaid, ahogyan azt is, hogy mi a végcélod.

Úgy tartják, ha egyértelmű számodra az ok, amiért valamit el akarsz érni, akkor az ahhoz vezető út szintén kirajzolódik.

A kép illusztráció
Fotó: Pexels

3. Tudd, hogy hol versenyzel!

Futóversenyen a versenyző ismeri az előtte álló terepet. Lényeges ez, hiszen nem ugyanolyan energiabefektetéssel és taktikával futsz végig 500 métert egy erre a célra kialakított, salakos versenypályán, mint ahogyan egy 3 km-es földúton felrajzolt sáros szakaszt teljesítenél.

Az üzleti életben botor dolog úgy elindulni, hogy nem vizsgálod meg a piaci közeget, amibe fejest készülsz ugrani, esetleg nem méred fel a vásárlói igényeket, az elérhető lehetőségeket és a potenciális kockázatokat.

Ehhez használhatod az internetet, megkérdezhetsz szakmabeli ismerősöket, ahogyan figyelheted a különböző médiafelületeket a szükséges információkért. A lényeg, hogy lásd tisztán a piacod.

4. Ismerd meg az ellenfeleid

Megismerned a szereplőket, akik a kiszemelt piaci szegmensben tevékenykednek, amibe éppen készülsz betörni azért szükséges, hogy tanulj róluk és tanulj tőlük. Információt nyerhetsz ki – egyebek mellett – márkaépítési stratégiájukról, online hirdetéseikről, illetve, hogy célközönségük eléréséhez melyik közösségi média felületet használják, és azt hogyan teszik.

A másnál látottakat nem kell egy az egyben átemelned a saját vállalkozásodba, de jó alapot adhat arra, hogy meghatározd, hogy mi az, amivel szimpatizálsz, és mi az, amit nem érzel önazonosnak.

Emellett megfigyelni a piacon régóta tevékenykedő ellenfeleket lehetőséget teremt ellesni azokat a hibákat, amiket ők az indulásukkor követtek el, így azokat tudatosan elkerülheted. Manapság nehéz olyan piaci rést találni, amin egyedüli szereplőként indulsz el, ezért fontos, hogy nem szabad megrettenned akkor sem, ha telített a piac, és sokan vannak körülötted.

5. Bizalmasok márpedig kellenek

A mondás szerint egyedül gyorsabban, de másokkal együtt messzebbre jut az ember. Ahogyan az élet minden területén, az üzletben is kulcsfontosságú, hogy megtaláld a bizalmasaidat.

A kapcsolati háló kialakítása nem mindenkinek egyszerű feladat, főleg egy olyan világban, ahol egyre több interakció korlátozódik az online térre.

Fiatalon – főleg az egyetem köreiben – azonban sokkal több lehetőség nyílik ismerkedni, barátkozni, és potenciális üzlettársakra szert tenni. Sosem tudhatod, mikor jelentheti egy ismerősöd az egyetem egyik órájáról a vállalkozásod sikerét, vagy éppen a bukástól a menekülési útvonalat.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Pexels

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.