Egyre fontosabbnak számít a soft skill a szakmai tudásnál

De mit jelent egyáltalán ez a kifejezés és miért kell odafigyelni rá? Segítünk!

null

A soft skill azon személyes képességek összességét jelenti, amelyek meghatározók a munkavállaló munkakörnyezetbe való beilleszkedésénél, illetve motiválhatóságánál. Ezek a képességek könnyen, erőfeszítés nélkül elsajátíthatók és nagyban hozzájárulnak a sikeres munkavégzéshez. Nehezebben mérhetők, mint a hard skillek (azaz a szakmai tudás), de egyre nagyobb súlyt kapnak a jelöltek kiválasztásánál. Az előző részben már kiemeltünk néhány ilyen készséget, de lássuk, mik vannak még!

Légy barátságos!

Ugye mindannyian olyan munkatársakkal szeretnénk együtt dolgozni, akik kedvesek, optimisták és akikkel a helyzettől függetlenül jól érezzük magunkat! Ahhoz azonban, hogy Veled is szeressenek együtt dolgozni a kollégák, neked is bele kell fektetened némi energiát. Legyél barátságos, nyitott és figyelj rá, hogy ezekről testbeszéded is árulkodjon! Fontos a figyelmesség is, az emberek mindig jó néven veszik, ha emlékszel a születésnapjukra vagy egyszerűen csak megkérdezed őket, hogy vannak.

Légy alkalmazkodó!

  • Ez szorosan kapcsolódik az előző ponthoz, illeszkedve az emberekre is, hiszen munka közben el kell viselnünk egymás szokásait is. Légy türelmes!
  • Fontos a változásokhoz való alkalmazkodó képesség is. A mai, technológia által hajtott üzleti környezetben rendkívül fontos, hogy könnyedén fel tudj zárkózni az innovációkhoz, valamint a folyamatosan változó munkakörülményekhez: ez az eszközökre és a különféle műveletekre is vonatkozik
  • A kép illusztráció
    Fotó: Pexels

    Légy szociális!

    Minél több emberrel kerülsz kapcsolatba egy nap, annál nagyobb szerepet fognak játszani a szociális készségeid a siker elérésében. Sokkal több kapcsolatot tudsz kialakítani, ha törekedsz rá, hogy

  • jól kezeld azokat a helyzeteket, amikor másokkal kell együtt dolgoznod,
  • illetve, hogy jól bánj a legkülönbözőbb személyiségjegyekkel rendelkező emberekkel, beosztásuktól, pozíciójuktól, rangjuktól függetlenül.
  • Légy kreatív!

    Talán ez a leginkább alulértékelt soft skill. Ez nem jelenti azt, hogy művészléleknek kell lenned, de azt igen, hogy képes legyél újszerű és találékony megoldásokat találni a munkahelyen felmerülő problémákra.

    Legyél jó csapatjátékos!

    Az interperszonális (azaz emberek közötti) kommunikáció magában foglalja a csapatmunkát, az emberekhez való hozzáállást, valamint a konfliktuskezelést is.

    Ezek a készségek a szakmai életben egyre inkább nélkülözhetetlenné válnak. Akik hatékonyan kommunikálnak a környezetükkel, általában nemcsak a szakmájukban, hanem magánéletükben is sokkal sikeresebbek.

    Az eredeti cikket ITT érheti el.

    Kiemelt kép: Pexels

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.