LinkedIn: Így tűnhetsz ki a tömegből!

766 millió LinkedIn felhasználó. Mégis mekkora esélyed lehet kitűnni egy ekkora tömegből?

null

A LinkedIn egy professzionális networking és álláskereső oldal. Ha most hallasz először róla, gyorsan olvasd el korábbi cikkünket és ismerkedj meg az alapokkal! Nem likeokat kell rajta gyűjteni, hanem munkahelyet, kapcsolatokat szerezni, azáltal hogy felkelted a szakma nagyjainak figyelmét.

A LinkedIn-en profizmust kell sugározni, a profilképednek is ezt kell visszaadnia!

Itt bikinis vagy edzős képekkel nem lehet sikert aratni, sőt inkább ellehetetleníted magad. A megfelelő kép kiválasztásánál mindig arra gondolj, álommunkahelyed főnökéből milyen reakciókat váltalna ki.

Nem csak te keresel, téged is keresnek! Vállalati toborzók és fejvadász cégek kutatják nap mint nap az alkalmas jelölteket. Az első perctől fogva megnyerő profillal kell rendelkezned, mivel nem tudhatod, mikor és ki fog rád akadni!

Mérete: 400 px x 400 px

  • A smart casual vagy business casual öltözködési stílus az irányadó!Mindig az aktuális kinézetedet tükrözd a profilképeden keresztül!
  • Ha nehezedre is megy, próbálj mosolyogni! A pozitív első benyomás több, mint 50 százalékban ezen múlik.
  • Ne látszódj könyöknél lejjebb a képen!
  • Egyenesen a kamerába nézz! Egy félreeső tekintett szörnyen zavaró tud lenni.
  • Felejtsd el a sapkákat és napszemüvegeket!
  • Aranyosak a kisállatos képek, de azokat inkább Instagramra vagy Facebookra posztold őket!
  • Szánj időt a megfelelő profilkép és borítókép kiválasztására, ugyanis több múlik rajta, mint gondolnád!
    Fotó: PIXABAY

    Milyen legyen a háttér?

    A LinkedIn sokkal kisebb méretben jeleníti meg a profilképet, mint egy Facebook. Tulajdonképpen az emberek egy kis kört fognak látni rólad elegáns ruhában, mosolygósan. Ennyivel az érdeklődését senkinek sem lehet felkelteni. A háttér lesz az, ami kiemel a hírfolyam és az ajánlások közül, ez fogja rád irányítani az emberek figyelmét!

  • Mindenképpen egyszínű vagy elmosódott hátteret válassz!
  • Törekedj a kontrasztra!
  • Ha teheted, kerüld a túl élénk színeket!
  • A jó borítókép titka

    Borítóképed a legnagyobb személyre szabható felület, ami rendelkezésedre áll. Egy jó kép egy átlagos profilt is kiemel a tömegből! Vizuálisan kommunikálja a többi felhasználó felé mindazokat a tartalmakat, amiket a profilodon szövegesen jelenítesz meg.

    Mérete: 1584 px x 396 px

  • Legyen kapcsolatban szakterületeddel!
  • Vedd át aktuális munkahelyed színeit, logóit!
  • Ha stock fotót használsz, ne a legnépszerűbbekből válogass!
  • A tájképek jól néznek ki, de semmit nem adnak hozzá a profilodhoz!
  • Jeleníts meg egy számodra fontos üzenetet, mottót! Túlzásba azért ne vidd!
  • A szöveget, fontosabb logókat ne középre tedd! Mobilos nézetben a profilképed is oda kerül, ki fogja takarni.
  • Nem veszítesz semmit, ha ide is kiírod elérhetőségeidet!
  • Bár ritkán látni, de Te ne ijedj meg a csoportképtől sem! Erős csapatjátékost, közvetlen HR-est igénylő pozícióknál kifejezetten előnyödre vállhat.
  • Mit írj a headlineba?

    Ez a kérdés még a szakembereket is megosztja. Az egyik tábor szerint több, impulzív, általad vallott értékrendet közvetítő szót kell megadni. A másik szerint egyszerűen a munkakörödet. Előbbi mellett a kreativitás szól, utóbbinál pedig a könnyű kereshetőség. Rajtad áll, számodra melyik a fontosabb!

    Az angol nyelv használata elengedhetetlen!

    Ennek két oka van. Egyrészt, a LinkedIn külföldön hódít igazán, még a szakma magyar nagyjai is a nemzetközi trendekhez igazodnak! Másrészt, fő felhasználói üzleti, kommunikációs, IT területen dolgoznak, ahol alap a magas szintű nyelvtudás! Manapság minden felvételi – főleg szóbeli – folyamatba be van iktatva egy nyelvismeretet tesztelő rész. Egy magyar profillal kevés esélyed van a boldogulásra.

    Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.