Miért nem érdemes túlparázni a felvételi jelentkezést?

Az, hogy hova jelentkezünk egyetemre és ezáltal milyen szakmát választunk magunknak nem könnyű választás.

null

Fő üzenete a felvételizőknek:

Ne parázzátok túl a felvételit!

De miért is gondolja így?

Ugyanis szerinte valószínű, hogy nem azon a munkahelyen fogtok nyugdíjba menni, ahol egyetem után elkezdtek dolgozni. Továbbá sok esetben olyan munkakörben, szakmában fogtok dolgozni, ami most még nem is létezik.

A karrierváltás bármikor lehetséges!

Komócsin Laura több ismert ember példáját is idevette:

Amikor Kőhalmi Zoltán és Bödőcs Tibor 18 évesek voltak, akkor ők sem tudhatták, hogy stand-up comedy-sként fognak elhelyezkedni, ezért mindketten kitanultak egy „rendes” szakmát is. Egyikükből építészmérnök lett, másikuk pedig magyartanárnak indult.

Mi lehet a közös Görgeyben, Angela Merkelben és Margaret Thatcherben?

Mind a hárman vegyésznek tanultak, ez az alapdiplomájuk.

Ez szintén jó példa arra, hogy nem kell izgulnunk azért, milyen karriert választunk és melyik egyetemre iratkozunk be, mert rengeteg kanyar fér bele az életünkbe és bármikor válthatunk.

A Business Coach Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte: a legfontosabb, hogy olyan dolgot csináljunk, ami az erősségeinkre épít, és amit szeretünk is csinálni.

Ehhez pedig önismeret kell.

A johari ablak erősségeinkre vezet rá. Itt 50 jó tulajdonságot láthatunk, melyből ötöt kell kiválasztani, ami szerintetek a legjobban illik rátok. Ezután megadhatjátok 5-6 számotokra fontos személynek az e-mail címét, akik szintén megkapják ezeket a tulajdonságokat és bejelölhetik, hogy ők melyik öt tulajdonságot tartják a ti erősségeiteknek.

Az általatok és az ismerőseitek által kitöltött adatokból megkapjátok a saját johari ablakotokat, ami megmutatja, hogy mi az, amit mások is az erősségeiteknek látnak, és mit gondoltok csak ti azoknak.

Egyéb érdekes karrierváltási példákért nézzétek meg Komócsi Laura teljes előadását:

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.