Növekszik Z generáció hatása az e-kereskedelemre

Az online vásárlás népszerűsége egyre nő, amelyhez a koronavírus-járvány is nagyban hozzájárult.

null

Az online vásárlás népszerűsége egyre nő, amelyhez a koronavírus-járvány is nagyban hozzájárult, hiszen ebben az időben szinte ez volt az egyetlen módja a shoppingolásnak – olvasható az Unilife cikkében.

A tinédzserek és a 20-as éveik elején járó fiatalok magától értetődőnek tekintik a gyorsaságot, a személyre szabott élményeket és a mobiloptimalizált szolgáltatásokat. Megjelent azonban egy új szempont is, amely egy tudatosabb fogyasztó magatartást eredményez: ha a webáruház nem áll ki a számukra fontos társadalmi értékek mellett, már lépnek is tovább. Szívesen jótékonykodnak, önkénteskednek és kifejezetten aggódnak a bolygó jövője miatt, így azokkal a cégekkel tudnak leginkább azonosulni, akikre partnerként tekinthetnek ezen a téren is.

A Stylers Group szoftverfejlesztő cég szerint az e-kereskedelem jövőjét már most a „digitális bennszülöttek" írják, ugyanis nem csak a mai 12-26 éves korosztály vásárlói döntéseinek hátterét, de már az Alfa generáció igényeit is figyelni kell.

Mire költenek a leginkább?

A KSH adatai szerint csak Magyarországon több mint 1,5 millió 12-26 között fiatal él, akik számára teljesen természetes, hogy bárhol, bármikor előkapják a mobiltelefonjukat, hogy megvegyék a trendi ruházati (60 százalék) vagy éppen szépségápolási kellékeket (41 százalék). A Mastercard friss felmérése szerint ezek a legnépszerűbb termékek a korosztály bevásárlólistáján. A megkérdezett fiatalok 76 százaléka havi rendszerességgel vásárol online.

Milyen hatásuk van a családi vásárlási döntésekre?

Egy amerikai kutatás szerint a szülők 70 százaléka megkérdezi Z generációs gyermekét a neki szánt termékek beszerzése előtt. Mi kell tehát ahhoz, hogy ezt a könnyen elcsábuló korosztályt is a visszatérő vásárlók között tudhassák a webáruházak?

Gönczy Gábor, a Stylers Group CEO-ja szerint:

Ha alaposabban a Z generáció vásárlási szokásai és a döntéseit motiváló tényezők mögé nézünk, kiderül, hogy elsősorban a vágyaikat és elképzeléseiket azonnal kiszolgáló megoldásokat keresik az online térben is, ahogy az élet minden más területén. Ezért nem túlzás azt mondani, hogy egy akadálymentes, gyors és mindenekelőtt mobiloptimalizált webshop nélkül ma már labdába sem rúghatnak a kereskedők, a vásárlói élményhez pedig elengedhetetlenek a profi mesterséges intelligencia-alapú ajánlórendszerek. Ezek megbízható üzemeltetéséhez azonban komoly technológiai háttér kell, mert nem egy példát láthattunk arra, hogy egy Black Friday-fiaskó vagy egy befuccsolt fizetési oldal miatt örökre elpártoltak a vásárlók, akár egy nagyobb márkától is.

A Z generáció tagjainak saját bevallása szerint (60 százalék) is jellemző rájuk az impulzusvásárlás, amelyet a gyors, személyre szabott, többcsatornás online vásárlói terek mellett az élményalapú megközelítéssel aknázhatnak ki az e-kereskedők.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borító: Pexels

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.