Hat éve, 2014. szeptemberben mutatta be az Apple az első okosóráját: azóta – történeti léptékkel mérve pillanatok alatt – az iparág első számú szereplőjévé nőtte ki magát, lekörözve régi nagy neveket, gyártókat. A cég tegnap jelentette be legújabb óráit.
A Strategy Analytics becslései szerint a cupertinói tech óriás egymaga megverte a teljes svájci óraipart, Az Apple ugyanis tavaly eladott 30,7 millió órát, míg a scájciak összesen 21,1 millió darabot tudtak szállítani ugyanebben az időszakban.
Bár az analóg órák még továbbra is népszerűek az idősebb fogyasztók körében, a fiatal vásárlók már inkább okosórát vesznek.
A csatlakoztatott életmód idején a hagyományos svájci márkák, mint például a Swatch és a Tissot, elvesztették az okosórákkal szemben vívott háborút – fogalmaz Steven Waltzer, a Strategy Analytics vezető elemzője.