Időről időre visszatérő aggály, hogy a robotok elveszik az emberek munkáját. Valójában azonban leginkább azokat az egyszerű és gyakran ismétlődő feladatokat lehet a robotokra bízni, amelyek összességében sok időt vehetnek el az értékesebb, üzleti szempontból hasznosabb munkáktól. Szakértők arra hívják fel a figyelmet, hogy manapság már nagyon könnyű a robotoknak és a szoftvereknek átadni ezeket a teendőket. Így hatékonyabbá válik a szervezet működése, és az alkalmazottak fontosabb tevékenységekre koncentrálhatnak – írja az oldal.

A legtöbben rengeteg olyan apró-cseprő, jellemzően adminisztratív feladatot végzünk mindennapi munkánk során, amelyek nem igényelnek extra képességeket. Űrlapokat és formanyomtatványokat töltünk ki, adatokat adunk meg és összesítünk vagy helyezünk át más formátumba újra meg újra. Ezek temérdek időt és energiát emésztenek fel, és
a monotonitásukkal együtt a hibalehetőségek kockázatát is magukkal hordozzák,
hiszen, ha huszadszor csináljuk ugyanazt a dolgot, elkalandozhat a figyelmünk.
Nemcsak az alkalmazottak, de a cégek is jobban járnak, ha ezeket a feladatokat át tudják adni a gépeknek, mivel így hasznosabb munkákkal foglalkozhatnak, amelyek nagyobb értéket jelentenek a vállalat számára.
Szoftverrobotok, ameddig a szem ellát
A Micro Focus ügyfelei már rengeteg különböző területen átálltak arra, hogy robotokra (szoftverrobotokra) bízzák a repetitív feladatokat. Pénzintézeteknél például az elemzők keze alá dolgoznak ezek a „segédek”: átböngészik az adatbázisokat, összegyűjtik az információkat, jelentéseket készítenek és priorizálják az eseteket. De értékes időt takarítanak meg a könyvelőirodák számára is azzal, hogy naponta frissítik a céges adatbázist a pénzpiaci adatokkal, jegybanki kamatokkal és aktuális árfolyamokkal.
A telekommunikációs szolgáltatók szintén robotizált folyamatok segítségével monitorozzák a versenytársak kínálatát, készülékárait és előfizetési csomagjait, és automatikusan frissítik a cég saját ajánlatait, hogy a legkedvezőbb díjakat kínálhassák az ügyfeleknek, rengeteg időt spórolva ezzel az elemzőknek. A HR-szakemberek új alkalmazottak felvételével járó adminisztrációs feladatai hasonló módon egyszerűsíthetők. Az informatikai részlegeken pedig többek között a jelszavak rendszeres frissítéséről és biztonságban tartásáról gondoskodnak a robotok.