Egy ideje új bevételi forrást üldöz a taxitársaságokat világszerte tüntetésre késztetett Uber, a vállalat szolgáltatásként nyújtaná a logisztikai szoftverét a tömegközlekedési vállalatok számára, hogy azok egyes helyi járataikat fix menetrend helyett igény szerint tudják járatni. Az ötlet iránt vannak érdeklődők, az első néhány fecske után most a Colorado állambeli Denver városa, a kaliforniai Porterville, továbbá Maryland állam Cecil megyéje is megállapodást kötött a szoftverének bevezetéséről.

Fotó: Pexels
A denveri tömegközlekedési vállalat még ezen a héten megkezdi a kerekesszékesek által is használható járműveiben az Uber szoftverének használatát, a másik két licencelő pedig május elején teszi elérhető a lakosság számára a mobilappon keresztüli járműkérést. Cecil megye elsősorban az olyanok számára kívánja biztosítani a járműrendelést, akiknek gondot jelent a különféle alapvető- és közszolgáltatások igénybe vétele, például munkaügyi központba mennének, orvoshoz vagy ügyintézésre van időpontjuk, testi vagy lelki felépülést segítő programokban vesznek részt.
A három új ügyfél közül Porterville már rendelkezik tapasztalatokkal az igény szerinti buszjáratás terén, jelenleg a Ford által birtokolt Transloc szoftverét használja erre a célra, azonban nem elégedett annak megbízhatóságával, reményei szerint az Uber megoldása jobban megfelel majd a célra.
Az eredeti cikket ITT érheti el.
Kiemelt kép: Pexels
Megújulva várja a nyitást a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum
A múzeumok még országszerte zárva tartanak, a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum azonban már készül a nyitásra. Az új közlekedéstörténeti kiállítás, amelynek ismertetőit a külföldi turisták miatt angolul is feltüntetik, kiemelt figyelmet szentel a BKV immár több mint fél évszázados történetének – olvasható a közleményben.
Mint írják, elsőként éppen a BKV múltját, korszakait, főbb járműtípusait, közlekedéstörténeti eseményeit ismertető kiállításrész készült el. A főváros arculatát a hetvenes-nyolcvanas években meghatározó BKV-s Ikarusokon, Ganz villamosokon kívül azonban olyan különleges közlekedési eszközök múltjába is bepillantást engednek, mint a százötven éves Sikló és az ötvenéves Libegő. A szervezők a szintén ötvenéves budapesti metróközlekedésről sem feledkeztek meg, az új tárlat az utastájékoztatás, vagy éppen a jegyértékesítés a kalauzoktól a jegyértékesítő automatákig tartó történetét is feleleveníti.