NVIDIA és Intel videovezérlőkön is működik az AMD FidelityFX Super Resolution. A GeForce RTX videokártyák óriási versenyelőnyhöz jutottak az NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling) technológiának köszönhetően. Ez egy magas minőségű képfelskálázási eljárás, amely lehetővé teszi a videokártyák számára, hogy a képkockasebesség drámai javítása érdekében a beállítottnál jóval alacsonyabb felbontásban rendereljék a játékokat, ám feltűnő képminőségbeli csökkenés nélkül. A játékoknak specifikusan támogatniuk kell a DLSS-t – olvasható az Origo cikkében.

Fotó: AMD
Most végre megérkezett az AMD válasza a FidelityFX Super Resolution (FSR) képében. A technológia célja azonos a DLSS-ével, ám teljesen platformfüggetlen, így a megfelelő Radeon videokártyák mellett az NVIDIA és az Intel videovezérlőinek javán is működni fog, azaz idővel mindegyik számítógépes játékos profitálhat az előnyeiből. Első körben száznál is több videovezérlő lesz kompatibilis vele.
Az AMD specifikusan csak a saját termékei esetében számolt be a kompatibilis videovezérlők köréről, a technológia a Radeon RX 500 / RX 5000 / RX 6000 / Vega videokártyákon működik, továbbá az összes Ryzen processzorba integrált videovezérlőn is elérhető lesz. Annyi viszont kiderült, hogy a GeForce GTX 1060 videokártya és a Godfall esetében 1440p felbontás és Epic beállítások mellett az aktiválása 41 százalékkal növeli a képkockasebességet.
A megfelelő NVIDIA és Intel videovezérlőkön is élvezhetőek az AMD FSR előnyei.
Az AMD szerint az FSR-t támogató játékok várhatóan négy minőségbeli beállítást kínálnak majd a technológiához: ultra minőség, minőség, kiegyensúlyozott, teljesítmény. Természetesen játékonként és videovezérlőnként változik, hogy ezek mennyi pluszt teljesítményt hoznak majd. Radeon RX 6800 XT kártyán az említett Godfall esetében, Epic beállítások és bekapcsolt ray tracing mellett ilyen sorrendben 59 százalék / 102 százalék / 153 százalék / 206 százalék teljesítménybeli növekedést mért a vállalat.
Az FSR technológiát a DLSS-hez hasonlóan támogatniuk kell a játékoknak, egy darabig ez lesz a gyenge pontja, egyelőre csak a Godfall képes használni. A június 22-én nyilvánosan elérhetővé váló megoldás implementálásán jelenleg úgy egy tucat játékfejlesztő és játékmotor-fejlesztő dolgozik.