Húszezernél is több új túrázó indult el tavaly a legendás Országos Kéktúrán, a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúra útjait háromezer-kétszáz, az Alföldi Kéktúra túraösvényeit több mint kétezer frissen nekiinduló természetjáró kezdte el taposni 2020-ban. Mindhárom kéktúrarész esetében ez rekordnak számít, az Országos Kéktúrán 168 százalékos emelkedést jelent 2019-hez képest. Összességében az országban már 150000 felett van azon túrázók száma, akik a kék sávval jelzett túraútvonalat a kéktúra igazolófüzetet használva járják.
Soha nem látott mértékben nőtt a kéktúrázó kedv 2020-ban
Fotó: Jászai Csaba/MTI/MTVA
A kéktúrák 2020-as teljesítői is magas számot mutatnak: az 1171,8 km hosszú Országos Kéktúrát 387 túrázó teljesítette, az 541 km-es Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúrát 136-an, míg a 869 km hosszú Alföldi Kéktúrát 89-en járták végig. A 2020-as igazolt teljesítéssel rendelkező túrázók összességében 604 ezer kilométert gyalogoltak Magyarországon.
A koronavírus miatti bezártságérzet a hazai lakosság kirándulási vágyát és természeti látnivalók iránti érdeklődését sokszorosára növelte, természetjáró célpontok látogatottsága ugrásszerűen emelkedett, több közülük már-már zsúfolt úti céllá vált. Ugyanakkor olyanok is útnak indultak, akik a járvány előtt ritkán tették ezt.
A legkedveltebb turista útvonal továbbra is az Országos Kéktúra, melynek karbantartója és üzemeltetője a Magyar Természetjáró Szövetség.
Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!
Ezért vonják vissza a BAHART vitorláskikötőinek bérbeadását
Visszavonják a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) vitorláskikötőinek üzemeltetésére kiírt pályázatot, vagyis a kikötőlánc továbbra is a BAHART-nál marad. A hajózási cég májusban elfogadott újjászervezési tervének egyik fontos része volt a vitorláskikötő-hálózat üzemeltetési szerződés keretében történő használatba adása. A tervek szerint ebből biztos bevétele származott volna. De miért változott az elképzelés?