Üzemanyagválságot jósolnak

Üzemanyagválság lehet Oroszországban a legnagyobb kőolajcégek szerint – adta hírül csütörtökön a Vedomosztyi orosz napilap.

tt
2012. 05. 17. 20:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Rosznyefty, a Lukoil, a Gazprom-Nyefty, Basnyefty és a TNK-BP az orosz közlekedési miniszterhez fordult, mert a szövetségi közlekedési felügyelet nemrég korlátozást vezetett be a kőolaj és kőolajszármazékok vasúti tartálykocsikban való szállítására. Nem engedélyezi az úgynevezett fekete olajszármazékok, például fűtőolaj, gázturbina-üzemanyag, olajpárlat, kátrány, bitumen szállítását a világos kőolajtermékek – gázolaj, benzin, kerozin, könnyű fűtőolaj – szállítására alkalmas tartálykocsikban.

Az utóbbi időszakban több súlyos vasúti baleset történt Oroszországban a műszaki előírások megsértése miatt, ezért a felügyelet a tartálykocsik 30 százalékát kivonta a forgalomból. A kőolaj- és földgáztermelő, illetve -forgalmazó cégek azt állítják, hogy a tiltás következtében nem tudják eljuttatni a nagy kőolaj-feldolgozókba az alapanyagot, ezzel felborítják a gyártási programot, és így nem jutnak elegendő üzemanyaghoz a felhasználók.

Az Aljansz vállalat szerdán már leállította Habarovszkban az egyik feldolgozóját, emiatt a termelés a felére csökkent. A cég figyelmeztette az orosz energetikai minisztériumot, hogy Oroszország egész távol-keleti régiója ellátatlan maradhat üzemanyag tekintetében.

Az orosz közlekedési tárca ragaszkodik a műszaki követelmények betartásához. Egy a Vedomosztyi lapnak nyilatkozó vasúti szakember szerint felelősek a tartálykocsigyártók, amelyek rossz minőségű öntvényekből állítják elő a kocsikat, így azok kisiklanak, valamint a kőolajszállító cégek is, amelyek túlterhelik a tartályokat és a vonatokat.

Az idén január 30-én a szibériai Amur megyében kőolajszállító tartálykocsikkal teli tehervonat siklott ki. A kárt 80 millió rubelre (körülbelül 600 millió forintra) becsülték. A baleset miatt az orosz hatóságok azonnal betiltották az ukrán Azovelektrosztal gyárban készített 25 ezer tartálykocsi és vagon használatát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.