A Rosznyefty, a Lukoil, a Gazprom-Nyefty, Basnyefty és a TNK-BP az orosz közlekedési miniszterhez fordult, mert a szövetségi közlekedési felügyelet nemrég korlátozást vezetett be a kőolaj és kőolajszármazékok vasúti tartálykocsikban való szállítására. Nem engedélyezi az úgynevezett fekete olajszármazékok, például fűtőolaj, gázturbina-üzemanyag, olajpárlat, kátrány, bitumen szállítását a világos kőolajtermékek – gázolaj, benzin, kerozin, könnyű fűtőolaj – szállítására alkalmas tartálykocsikban.
Az utóbbi időszakban több súlyos vasúti baleset történt Oroszországban a műszaki előírások megsértése miatt, ezért a felügyelet a tartálykocsik 30 százalékát kivonta a forgalomból. A kőolaj- és földgáztermelő, illetve -forgalmazó cégek azt állítják, hogy a tiltás következtében nem tudják eljuttatni a nagy kőolaj-feldolgozókba az alapanyagot, ezzel felborítják a gyártási programot, és így nem jutnak elegendő üzemanyaghoz a felhasználók.
Az Aljansz vállalat szerdán már leállította Habarovszkban az egyik feldolgozóját, emiatt a termelés a felére csökkent. A cég figyelmeztette az orosz energetikai minisztériumot, hogy Oroszország egész távol-keleti régiója ellátatlan maradhat üzemanyag tekintetében.
Az orosz közlekedési tárca ragaszkodik a műszaki követelmények betartásához. Egy a Vedomosztyi lapnak nyilatkozó vasúti szakember szerint felelősek a tartálykocsigyártók, amelyek rossz minőségű öntvényekből állítják elő a kocsikat, így azok kisiklanak, valamint a kőolajszállító cégek is, amelyek túlterhelik a tartályokat és a vonatokat.
Az idén január 30-én a szibériai Amur megyében kőolajszállító tartálykocsikkal teli tehervonat siklott ki. A kárt 80 millió rubelre (körülbelül 600 millió forintra) becsülték. A baleset miatt az orosz hatóságok azonnal betiltották az ukrán Azovelektrosztal gyárban készített 25 ezer tartálykocsi és vagon használatát.

A szívműtét után végre hazamehetne Gyuszika, de ehhez még segítségre van szükség