Túlzás lenne azt mondani, hogy Lewis Hamilton első fél éve a sikerekről szólt a Ferrariban. A hétszeres világbajnok továbbra is szenved az olasz istállónál, ennek pedig a legutóbbi hétvégén, a Magyar Nagydíjon hangot is adott. A brit versenyző kifakadása után pedig felvetődik a kérdés: amilyen képet felépített magáról a Mercedesnél, azt a Ferrarinál pár hónap alatt lerombolja-e? Ugyanakkor Hamilton mentalitását ismerve példátlan lenne, ha nem töltené ki a 2026-os idény végéig szóló kontraktusát a Ferrarinál, főleg annak függvényében, hogy 2026-ban új szabályok jönnek.

Lewis Hamilton mindenkit sokkolt a nyilatkozatával
Én vagyok a gond. Minden egyes alkalommal. Hasznavehetetlen vagyok, teljességgel hasznavehetetlen vagyok. Nem a csapattal van a probléma, láthatjuk, hogy a másik autó pole-pozíciót szerzett. Szóval valószínűleg versenyzőt kellene cserélni
– hangzott el az ikonikus nyilatkozat Hamiltontól a szombati időmérő után, miután csak a 12. helyen zárt. A brit vasárnap sem tudott javítani, majd az újságíróknak nem kezdett el magyarázkodni, hanem megerősítette az egy nappal korábban mondottakat.
Hamilton nyilatkozatához hozzájárulhatott az is, hogy csapattársa, a 13 évvel fiatalabb Charles Leclerc a Magyar Nagydíjra megszerezte a pole-pozíciót, és ez az idényben bevett szokás már, hogy a szombati napokon a rutinosabb pilóta alulmarad a monacóival szemben. Eddig 14 versenyhétvége ment le, Hamilton az időmérőkön mindössze négyszer verte meg Leclerc-t.
Hamilton átlagosan 0,327 másodperccel maradt le Leclerc mögött a kvalifikáción az első öt hétvégén. Miamitól Silverstone-ig ez a különbség mindössze 0,051 másodpercre csökkent, de Spát és Budapestet figyelembe véve 0,101 másodpercre nőtt. Így nem beszélhetünk hatalmas különbségekről, mint például a Red Bullnál évek óta.
Igaz, hozzá kell tenni, Leclerc a Ferrari autójában nőtt fel, és számára mindig is a szombatok voltak az igazán erősek – ezt jól mutatja, hogy 27-szer indult már az első rajtkockából, de ezekből a versenyekből mindössze ötöt nyert meg.