Csapattársak küzdelmét hozta a Magyar Nagydíj, az üldöző először nyert a Hungaroringen

A McLarent vezető Lando Norris sikerét hozta a Forma–1-es világbajnokság idei 14., magyarországi állomása. A telt ház előtt zajlott Magyar Nagydíj vasárnap délutáni futamán az egykiállásos stratégiát választotta a brit, aki mögött márkatársa, Oscar Piastri végzett, így kilenc pontra csökkent az ausztrál előnye a vb-pontversenyben. A Mercedes pilótája, George Russell lett a harmadik.

2025. 08. 03. 16:43
Lando Norris győzelmét hozta a 40. Magyar Nagydíj. Fotó: Csudai Sándor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Reggel még esős körülmények között kezdődött meg a mogyoródi versenyhétvége záró, egyben legfontosabb napja, ám ahogy közeledett a Forma–1-es futam 15 órás rajtja, úgy vált egyre biztosabbá: száraz pályán rajtol el a mezőny. Egész délelőtt nyüzsgött a 40. Magyar Nagydíj paddockja, amely olyan VIP-vendégeket vonultatott fel, mint például a Guns N’ Roses frontembere, Axl Rose vagy éppen az F1 korábbi vezetője, Bernie Ecclestone. A verseny felvezetéseként a magyar nevezetességek közül volt néptánc és cigányzene, de még a start előtti órában is lehetett találkozni a garázsokba, majd a rajtrácsra igyekvő pilótákkal. A lapunknak nyilatkozó korábbi világelső, Jacques Villeneuve a rajtot megelőzően a megújult Hungaroringet és Budapestet dicsérte, és érdeklődve várta, beleszól-e az időjárás a versenybe.

Esős napra ébredt vasárnap a Magyar Nagydíj helyszínéül szolgáló Hungaroring
Esős napra ébredt vasárnap a Magyar Nagydíj helyszínéül szolgáló Hungaroring (Fotó: Hatos Szabolcs)

 

Száraz pályán rajtolt el a Magyar Nagydíj

Nos, a start idején felhős, enyhén szeles időjárás uralkodott a Hungaroring térségében, de ami a legfontosabb: az aszfalt nem volt nedves. Ennek megfelelően a teljes mezőny száraz pályára alkalmas abroncsokon indult, a többség a közepes keveréket választotta.

A rajt után a szombati időmérő győztese, a Ferrarit vezető Charles Leclerc megőrizte első helyét, mögötte maradt második a vb-éllovas McLaren-pilóta, Oscar Piastri, a világbajnoki címért harcoló márkatárs, Lando Norris ugyanakkor visszaesett az ötödik helyre – a Mercedes-színekben versenyző George Russell és az Aston Martin spanyolja, Fernando Alonso is megelőzte. Leclerc hamar elhúzott, az 5. körben már több mint két másodperccel vezetett.

A Ferrari pilótája, Charles Leclerc fordult az élen az első kanyarban
A Ferrari pilótája, Charles Leclerc fordult az élen az első kanyarban (Fotó: Csudai Sándor)

 

Norris nem cserélt, és az élre állt

A sorrend a következő körökben sem változott jelentősen, Norris vb-álmainak szempontjából viszont fontos mozzanat volt, amikor a brit elment Alonso mellett. A 10. kör után állandósulni látszott Leclerc előnye, ami jellemzően 2,6 másodperc volt Piastri előtt. A címvédő Max Verstappen csupán a nyolcadik helyen haladt, amikor a 18. körben kereket cserélt. A következőben Piastri is kiállt, rá egy körre Leclerc is így tett az élről, valamint Russell a második helyről. A cserék után a riválisokkal szemben pályán maradt Norris örökölte meg az elsőséget, Leclerc és Piastri között viszont lement két másodperc alá a differencia.

A féltávhoz közeledvén egyre nyilvánvalóbbá vált Norris és a McLaren stratégiája: a futam előtt 16 pontnyi lemaradással vb-második brit az egykiállásos taktikát választotta.

Az elrontott rajtja után egyébként ez tűnt az egyetlen esélyének arra, hogy megelőzze ellenfeleit. Norris végül a 32. körben váltott közepesről kemény gumira, ezt követően a negyedik helyre állt vissza. Leclerc visszavette a vezetést, 1,432 másodperccel megelőzve Piastrit, és 8,531-gyel Russellt. Pontosan a táv felénél Norris futotta meg a verseny addigi leggyorsabb körét, jelezvén: nem tett le a győzelemről.

Lando Norris a riválistól eltérő stratégiát választott
Lando Norris a riválistól eltérő stratégiát választott (Fotó: Csudai Sándor)

 

Leclerc tempója elfogyott, szoros lett a vége

Újabb fordulópontot a 41. kör hozott, amikor Leclerc a depóba hajtott második cseréjére. Piastri, Russell és Norris mögé tért vissza a pályára a monacói. Hárommal később Russell is kiállt, így a McLaren pilótái álltak az első két helyen, közülük azonban már csak a nyolc másodpercnyi előnyt birtokló Piastrit várták a bokszba. A 46. körben be is hajtott az ausztrál, aki harmadikként tért vissza a pályára Norris és Leclerc mögé. Mindhárom pilóta kemény keveréken hajtott, a Ferrari azonban egyre lassabb köridőkre volt képes a verseny ezen szakaszában. Norris ennek köszönhetően el tudott húzni az élen, Piastri pedig folyamatosan közeledett Leclercre – olyannyira, hogy az 51. körben kívülről is simán meg tudta előzni a monacóit a célegyenes végén. Leclerc kisvártatva komoly kritikát fogalmazott meg a Ferrarival szemben, elégedetlensége taktikai nézeteltérésre utalt. Az olasz istálló döntése elhibázottnak bizonyult, a rajtelső 15 körrel a vége előtt teljesen esélytelennek tűnt a győzelemre. A dobogó is elúszni látszott.

Charles Leclerc a magyar futam második felében már nem tudta hozni a korábbi tempóját
Charles Leclerc a magyar futam második felében már nem tudta hozni a korábbi tempóját (Fotó: Csudai Sándor)

Az utolsó tíz forduló kezdetén mintegy 3,5 másodpercnyi fórt őrzött Norris Piastri előtt, a harmadik helyért pedig éles csata alakult ki – végül Russell a 62. kör elején előzte meg Leclerc-t. Az éllovasok között folyamatosan apadt a különbség, a 66. körre érkezett meg egy másodpercen belülre Piastri, aki így a szabályok értelmében használhatta az előzést segítő állítható hátsó szárnyat. Fontos eltérés volt a két vb-aspiráns között a kiállások és az abroncsokba tett körök száma, az ausztrál élvezhetett gumielőnyt. 

Két kör volt már csak hátra, amikor Piastri elfékezte az első kerekét egy kockázatos manőver közben, az utolsó körben pedig már nem volt esélye támadni, így az eltérő stratégiájának, és remek versenyzésének köszönhetően Lando Norris nyerte meg a 40. Magyar Nagydíjat! 

A brit pilóta hét ponttal csökkentette lemaradását a pontversenyben, melyet kilenccel továbbra is Piastri vezet. Norris először nyert a Hungaroringen, pályafutása kilencedik sikerét ünnepelhette.

Az F1-es vb a nyári szünet után, Hollandiában folytatódik majd augusztus 29–31. között.

A Magyar Nagydíj végeredménye (70 kör, 306,630 km):

1. Lando Norris (brit, McLaren) 1:35:21.231 óra
2. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 0.698 másodperc hátrány
3. George Russell (brit, Mercedes) 21.916 mp h.
4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 42.560 mp h.
5. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 59.040 mp h.
6. Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber) 1:06.169 perc h.
7. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:08.174 p h.
8. Liam Lawson (új-zélandi, RB) 1:09.451 p h.
9. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:12.645 p h.
10. Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 1 kör h.
11. Isack Hadjar (francia, RB) 1 kör h.
12. Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 1 kör h.
13. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1 kör h.
14. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams) 1 kör h.
15. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1 kör h.
16. Esteban Ocon (francia, Haas) 1 kör h.
17. Cunoda Juki (japán, Red Bull) 1 kör h.
18. Franco Colapinto (argentin, Alpine) 1 kör h.
19. Pierre Gasly (francia, Alpine) 1 kör h.
Kiesett: Oliver Bearman (brit, Haas), műszaki hiba, 48. kör

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.