Reggel még esős körülmények között kezdődött meg a mogyoródi versenyhétvége záró, egyben legfontosabb napja, ám ahogy közeledett a Forma–1-es futam 15 órás rajtja, úgy vált egyre biztosabbá: száraz pályán rajtol el a mezőny. Egész délelőtt nyüzsgött a 40. Magyar Nagydíj paddockja, amely olyan VIP-vendégeket vonultatott fel, mint például a Guns N’ Roses frontembere, Axl Rose vagy éppen az F1 korábbi vezetője, Bernie Ecclestone. A verseny felvezetéseként a magyar nevezetességek közül volt néptánc és cigányzene, de még a start előtti órában is lehetett találkozni a garázsokba, majd a rajtrácsra igyekvő pilótákkal. A lapunknak nyilatkozó korábbi világelső, Jacques Villeneuve a rajtot megelőzően a megújult Hungaroringet és Budapestet dicsérte, és érdeklődve várta, beleszól-e az időjárás a versenybe.

Száraz pályán rajtolt el a Magyar Nagydíj
Nos, a start idején felhős, enyhén szeles időjárás uralkodott a Hungaroring térségében, de ami a legfontosabb: az aszfalt nem volt nedves. Ennek megfelelően a teljes mezőny száraz pályára alkalmas abroncsokon indult, a többség a közepes keveréket választotta.
A rajt után a szombati időmérő győztese, a Ferrarit vezető Charles Leclerc megőrizte első helyét, mögötte maradt második a vb-éllovas McLaren-pilóta, Oscar Piastri, a világbajnoki címért harcoló márkatárs, Lando Norris ugyanakkor visszaesett az ötödik helyre – a Mercedes-színekben versenyző George Russell és az Aston Martin spanyolja, Fernando Alonso is megelőzte. Leclerc hamar elhúzott, az 5. körben már több mint két másodperccel vezetett.

Norris nem cserélt, és az élre állt
A sorrend a következő körökben sem változott jelentősen, Norris vb-álmainak szempontjából viszont fontos mozzanat volt, amikor a brit elment Alonso mellett. A 10. kör után állandósulni látszott Leclerc előnye, ami jellemzően 2,6 másodperc volt Piastri előtt. A címvédő Max Verstappen csupán a nyolcadik helyen haladt, amikor a 18. körben kereket cserélt. A következőben Piastri is kiállt, rá egy körre Leclerc is így tett az élről, valamint Russell a második helyről. A cserék után a riválisokkal szemben pályán maradt Norris örökölte meg az elsőséget, Leclerc és Piastri között viszont lement két másodperc alá a differencia.
A féltávhoz közeledvén egyre nyilvánvalóbbá vált Norris és a McLaren stratégiája: a futam előtt 16 pontnyi lemaradással vb-második brit az egykiállásos taktikát választotta.
Az elrontott rajtja után egyébként ez tűnt az egyetlen esélyének arra, hogy megelőzze ellenfeleit. Norris végül a 32. körben váltott közepesről kemény gumira, ezt követően a negyedik helyre állt vissza. Leclerc visszavette a vezetést, 1,432 másodperccel megelőzve Piastrit, és 8,531-gyel Russellt. Pontosan a táv felénél Norris futotta meg a verseny addigi leggyorsabb körét, jelezvén: nem tett le a győzelemről.