Hullámhegyekkel és -völgyekkel volt tele Charles Leclerc-nek a 40. Forma–1-es Magyar Nagydíj. A Ferrari pilótája nem túl nagy reményekkel érkezett meg hazánkba, mondván, a pálya nem fekszik neki, hogy aztán óriási meglepetést okozva az időmérőn legyőzze a két McLarent és megszerezze a pole pozíciót. Talán a monacói hitte el legkevésbé, mi történt, de azzal tisztában volt, a futamon nagyon nehéz dolga lesz, hogy maga mögött tartsa a két narancssárga autót. Nem sikerült.

Pedig az első kerékcseréig minden álomszerűen alakult. Leclerc jobban kapta el a rajtot a két McLarennél, akik közül Oscar Piastri a második helyen maradt, Lando Norris viszont visszaesett a negyedikre, George Russell (Mercedes) mögé került. Leclerc kényelmes előnyt autózott ki Piastrival szemben, a McLaren elévágási kísérlete is kudarcot vallott, ám az új abroncsok látszólag nem működtek a Ferrarin, a monacói versenyző tempója nagyságrendekkel visszaesett. A rádión dühöngött, hogy a csapat nem hallgatott rá az autó egy meg nem nevezett problémájával kapcsolatban, pedig az ő megoldásával jobban jártak volna, így az is csoda lesz, ha dobogóra áll. Igaza lett, lemaradt a pezsgőzésről: Norris egykiállásos taktikája telitalálat volt, ennek köszönhetően az élre ugrott, majd ott is maradt a brit, Norris és Russell aztán a pályán előzte meg Leclerc-t.
Russell teóriája a Ferrari lelassulásáról
Utóbbi a Ferrari rejtélyes problémájáról is elmondta a véleményét.
Láttam, milyen lassú volt, ezért gyanítottam, hogy valami nincs rendben a Ferrarival. Azt persze nem fogja bevallani, hogy a szabálytalanság határait súrolta az autója
– vélekedett Russell, aki szerint az először a Belga Nagydíjon használt hátsó felfüggesztés lehet a ludas. A Mercedes versenyzője szerint a maranellóiak rosszul számolták ki az autó hasmagasságát, ezért verseny közben változtatásokat kellett eszközölniük, hogy elkerüljék a mogyoródi futamról való kizárást. – Az egyetlen dolog, amire gondolni tudunk, hogy mindezek miatt az utolsó etapra meg kellett emelniük a guminyomást. Egy olyan motormódot használtak, amitől lassabb lett az autó az egyenes végén, ahol a leginkább kopik a padlólemez.