A kizárás szélén táncolt a Ferrari a Magyar Nagydíjon?

A 40. Forma–1-es Magyar Nagydíj feléig úgy tűnt, Charles Leclerc-nek minden esélye megvan arra, hogy megszerezze a Ferrari idei első futamgyőzelmét, de a pole pozícióból indulva végül a dobogóra sem fért fel a monacói, akinek elmondása szerint vezethetetlenné vált az autója. A harmadik helyet Leclerc orra elől megkaparintó George Russellnek volt egy teóriája a történtekről: szerinte a Ferrari a kizárás szélén táncolt a Hungaroringen, de az érintett ezt nem erősítette meg.

2025. 08. 04. 10:11
Leclerc a győzelemre hajtott a Ferrarival, amely aztán nagyon lelassult (Fotó: Csudai Sándor)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hullámhegyekkel és -völgyekkel volt tele Charles Leclerc-nek a 40. Forma–1-es Magyar Nagydíj. A Ferrari pilótája nem túl nagy reményekkel érkezett meg hazánkba, mondván, a pálya nem fekszik neki, hogy aztán óriási meglepetést okozva az időmérőn legyőzze a két McLarent és megszerezze a pole pozíciót. Talán a monacói hitte el legkevésbé, mi történt, de azzal tisztában volt, a futamon nagyon nehéz dolga lesz, hogy maga mögött tartsa a két narancssárga autót. Nem sikerült.

Russellnek volt oka az örömre: Leclerc megelőzésével a dobogóra is felfért
Russellnek volt oka az örömre: Leclerc megelőzésével a dobogóra is felfért (Fotó: Csudai Sándor)

Pedig az első kerékcseréig minden álomszerűen alakult. Leclerc jobban kapta el a rajtot a két McLarennél, akik közül Oscar Piastri a második helyen maradt, Lando Norris viszont visszaesett a negyedikre, George Russell (Mercedes) mögé került. Leclerc kényelmes előnyt autózott ki Piastrival szemben, a McLaren elévágási kísérlete is kudarcot vallott, ám az új abroncsok látszólag nem működtek a Ferrarin, a monacói versenyző tempója nagyságrendekkel visszaesett. A rádión dühöngött, hogy a csapat nem hallgatott rá az autó egy meg nem nevezett problémájával kapcsolatban, pedig az ő megoldásával jobban jártak volna, így az is csoda lesz, ha dobogóra áll. Igaza lett, lemaradt a pezsgőzésről: Norris egykiállásos taktikája telitalálat volt, ennek köszönhetően az élre ugrott, majd ott is maradt a brit, Norris és Russell aztán a pályán előzte meg Leclerc-t. 

Russell teóriája a Ferrari lelassulásáról

Utóbbi a Ferrari rejtélyes problémájáról is elmondta a véleményét.

Láttam, milyen lassú volt, ezért gyanítottam, hogy valami nincs rendben a Ferrarival. Azt persze nem fogja bevallani, hogy a szabálytalanság határait súrolta az autója

– vélekedett Russell, aki szerint az először a Belga Nagydíjon használt hátsó felfüggesztés lehet a ludas. A Mercedes versenyzője szerint a maranellóiak rosszul számolták ki az autó hasmagasságát, ezért verseny közben változtatásokat kellett eszközölniük, hogy elkerüljék a mogyoródi futamról való kizárást. – Az egyetlen dolog, amire gondolni tudunk, hogy mindezek miatt az utolsó etapra meg kellett emelniük a guminyomást. Egy olyan motormódot használtak, amitől lassabb lett az autó az egyenes végén, ahol a leginkább kopik a padlólemez.

Vezethetetlen volt Leclerc autója a Magyar Nagydíjon

Russellnek részben igaza volt, de Leclerc olyasmiről nem beszélt, hogy a kizárás határán táncoltak volna.

– Az első kerékcsere előtt még minden rendben volt, úgy éreztem, hogy gyors tudok lenni. A következő bokszkiállásom előtti etap első fele ugyancsak rendben ment, de utána történt valami, amit még meg kell vizsgálnunk és át kell beszélnünk a csapattal. Az autó onnantól vezethetetlenné vált, nagyon nehéz dolgom volt a leintésig – fedte fel a Ferrari versenyzője. Utólag kiderült, az autó alváza megsérült a hungaroringi futamon, ez okozta a problémákat. Leclerc elismerte, nem volt igaza, amikor kiborult a futam során.  

Visszaszívom, amit a rádión mondtam. Azt hittem, hogy egy dolog okozta a problémát, de aztán sokkal több részletet tudtam meg, mióta kiszálltam az autóból, és nem lehetett volna semmit másképp csinálni.

 A 40. körben kezdtem érezni a problémát, és körről körre rosszabb lett.

Leclerc negyedik helyével együtt a Ferrari nem zárt jó hétvégét. A csapat másik pilótája, Lewis Hamilton pont nélkül maradt, csak a 12. helyen futott be. Most viszont lesz szűk négy hetük az olaszoknak, hogy kiheverjék a sérelmeiket, ugyanis a következő futamra, a Holland Nagydíjra augusztus utolsó hétvégéjén kerül sor.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.