A 40. Forma–1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén a konstruktőri tabella élén álló McLaren párosa, Lando Norris és Oscar Piastri számított a legnagyobb esélyesnek, így sokan arra tippeltek, hogy közöttük dől el a pole-pozíció sorsa. A kvalifikáció végén azonban Charles Leclerc szolgált meglepetéssel: a Ferrari monacói versenyzője karrierje során 27. alkalommal szerezte meg az első rajtkockát.

Nem hitte el Leclerc, hogy időmérőt nyert a Hungaroringen
Még az edzéselső is nehezen hitte el, hogy a leggyorsabb volt 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén.
Micsoda? Mamma mia!
– kiabálta a rádióba Charles Leclerc, miután a csapata közölte vele, hogy ő indulhat az élről a vasárnap 16 órakor rajtoló futamon. A Ferrari monacói pilótájának hitetlenkedése nem meglepő, alaposan meglepett mindenkit, hogy utolsó körével maga mögé utasította a hétvégét uraló McLaren versenyzőit.
Nem gondoltam, hogy megszerezhetjük az első rajtkockát, mert idén az időmérő edzéseink soha nem sikerültek jól. Ez a pálya előzetesen úgy tűnt, nem is fekszik nekünk, így amellett, hogy nagyon boldog vagyok, ez pályafutásom egyik legszebb és legváratlanabb edzéselsősége. Erre számítottam a legkevésbé
– fogalmazott a Hungaroringen első pole-pozícióját szerző versenyző, aki ezzel a pálya történetének tizennyolcadik edzéselsője lett.

Leclerc teljesítménye annak tekintetében még inkább meglepő, hogy csapattársa, Lewis Hamilton már az edzés második szakaszából sem jutott tovább.
Én vagyok a gond. Minden egyes alkalommal. Hasznavehetetlen vagyok, teljességgel hasznavehetetlen vagyok. Nem a csapattal van a probléma, láthatjuk, hogy a másik autó pole-pozíciót szerzett. Szóval valószínűleg versenyzőt kellene cserélni.
– mondta a Sky Sportsnak a Hungaroringen nyolcszor diadalmaskodó Hamilton.

Az időjárás megtréfálta a McLarent
Mindkét McLaren-versenyző a megváltozott körülményekre panaszkodott, és ezzel magyarázta azt, hogy Leclerc meg tudta őket lepni. Az időmérő végére visszahűlt az aszfalt, a szél is feltámadt, ezzel lassabb lett a pálya.
Az utolsó szakaszban az első köröm szörnyű volt, a másodikra azt éreztem, sokkal jobban sikerült, de kiderült, hogy nem. Sokat jelentett a kanyarokban a szél, ami meglepett bennünket, nem számítottam rá, hogy úgy leszek második, hogy egy Ferrari lesz előttem
– értékelt a harmadik szabadedzésen legyorsabb Oscar Piastri.