A második negyedévben a mobiltelefonok világpiaci forgalma éves összevetésben 2,3 százalékkal 419 millió darab eladott készülékre csökkent. A teljes értékesítési számon belül viszont az okostelefonok piaci részesedése az eladások tavalyi második negyedévihez képest 42,7 százalékos növekedésével 36,7 százalékra bővült. Éves forgalmi előrejelzését ezért a Gartner az év elején jelzett 1,9 milliárd darabról kissé csökkentette.
A Samsung az élen
Darabszám szerinti értékesítésben a Samsung ugrott az élre 21,6 százalékos piaci részesedéssel, a második helyen pedig a piacot egykor uraló Nokia 19,9 százalékos részesedéssel. Az Apple 6,9 százalékos részesedéssel a harmadik helyet tudhatja magáénak a rangsorban. A negyedik helyezett 4,3 százalékkal a kínai ZTE.
Galaxy okostelefonjának népszerűsége nagyban hozzájárult, hogy rekordnyereséget ért el a dél-koreai Samsung, ami az év második negyedében 4,5 milliárd dolláros nettó bevételt közölt, és most Afrikában terjeszkedne.
Eközben a Nokia 1,41 milliárd euró adózás utáni veszteséget jelentett az idei második negyedévről, ez közel négyszerese az egy évvel korábbi 368 millió eurónak.
Az idei első negyedévben még a Nokia vezette ranglistát 22,8 százalékos piaci részesedéssel, míg a Samsungnak 16,3 százalékos volt a részesedése. Az Apple az első negyedévben 4,6 százalék, a ZTE pedig 3,0 százalék részesedéssel rendelkezett.
Vezet az Android
Az okostelefonok piacán az operációs rendszerek versenyében az Android egyre nagyobb előnnyel vezet: piaci részesedését a tavalyi második negyedévi 43,4 százalékról az idei második negyedévre 64,1 százalékra növelte. A második helyezett iOS is növelte kissé piaci részesedését, az idei második negyedévben az Apple operációs rendszere 18,8 százalékra tett szert A két vezető operációs rendszer tehát egyre kisebb mozgásteret hagy a kisebb versenytársaknak.
Leszállóágban a Blackberry, feljövőben a Lumia
A legnagyobb mértékben a Blackberry készülékeket gyártó RIM operációs rendszere szorult vissza: részesedése a tavaly 11,7 százalékról 5,2 százalékra esett. A Microsoft viszont alacsony induló pozícióból nagyot emelt részesedésén, az idei második negyedévben 2,7 százalékot ért el a tavalyi 1,6 százalék után, ami szinte kizárólag a Nokia Windows Phone 7 operációs rendszerén futó Lumia készülékcsaládja piaci sikerének tulajdonítható. A Nokia saját operációs rendszere a Symbian piaci részesedése viszont 22,1 százalékról 5,9 százalékra csökkent.
Lapostévében is piacvezető a Samsung
Az iSupply piackutató intézet adatai szerint az április-júniusi negyedévben a Samsung értékesítette a világon eladott laptévék 19,2 százalékát, 0,1 százalékponttal kevesebbet, mint a január-márciusi periódusban. A tavalyi negyedik negyedévben a Samsung piaci részesedése még 22 százalék volt.
A világranglista második helyén a szintén dél-koreai LG Electronics Inc. áll 13,2 százalékos, az előző negyedévinél 0,2 százalékponttal magasabb második negyedévi piaci részesedéssel. A japán Sony Corp. 7,9 százalék, a kínai TCL Corp. 6,5 százalék, a japán Toshiba Corp. pedig 5,8 százalék piaci részesedésre tett szert az idei második negyedévben.
Az iSupply adatai szerint az idei második negyedévben összesen 48,9 millió darab laptévét értékesítettek a világpiacon, 3,6 százalékkal többet mint az első negyedévben.