A fejlesztésnek köszönhetően a Szentlőrinc–Nagycsány és a Garé–Bogádmindszent közötti út, valamint az ózdfalui bekötőút kátyúktól, nyomvályúktól mentes és szélesebb lett. A három, összesen 12 kilométernyi szakaszt érintő munkálatok kiterjedtek a vízelvezető rendszer és a buszmegállók rekonstrukciójára is.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára az eseményen mondott beszédében hangsúlyozta: a tőkevonzó képesség javítása, a munkaerő szabad áramlása és a könnyebb munkába járás érdekében a kormány kiemelt feladatnak tekinti a négy és öt számjegyű utak felújítását. Elmondta, ezekre a beruházásokra 2009 és 2013 között országosan 110 milliárd, a Baranya, Somogy és Tolna alkotta Dél-Dunántúlon 21,4 milliárd forintot költenek a Széchenyi Terv Regionális Operatív Programjainak keretében.
Mázsi Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója hozzátette, hogy Magyarországon idén 400 kilométer út felújítása kezdődött meg, s a kivitelezés nagy része már be is fejeződött. Tiffán Zsolt, a Baranya Megyei Közgyűlés fideszes elnöke arról szólt, hogy az ország egyik legszegényebb térsége, a dél-baranyai Ormánság felemelkedését célzó Ős-Dráva program sikeréhez nélkülözhetetlen a jó közlekedési infrastruktúra.
A politikus magyarázata szerint a térség agráriumának, ökoturizmusának fellendítését vízkormányzási rendszerrel, vizes élőhelyek revitalizálásával elősegítő projekttől a munkahelyek létesítését, a kereskedelem és az idegenforgalom erősödését várják, s ehhez jó minőségű utakra van szükség.