Fazekas: Ez a magyar agrárium aranytartaléka

Várhatóan jövőre kialakul a kiskertet művelők számára szakmai segítséget nyújtó háztáji agronómusok hálózata Magyarországon.

2013. 03. 12. 22:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fazekas Sándor hangsúlyozta: ma mintegy 200 ezer hektárra tehető a zártkertek teljes területe Magyarországon. „Ezeket a kis parcellákat azonban nem szabad maradékszámba venni, mert a hazai agrárium aranytartalékai” – fogalmazott. Rámutatott: a háztáji gazdálkodás elsorvasztása egyértelműen káros jelenség volt. A nagy kereskedelmi láncok a rendszerváltás óta leszoktatták a kiskert műveléséről és az otthoni állattartásról az embereket, mondván, olcsóbb a boltban megvenni a húst, a zöldségfélét és a gyümölcsöt.

Emlékeztetett: a tárca számos, a helyi termelést és értékesítést ösztönző programot, illetve mozgalmat indított útjára az elmúlt években, amelyek már a szemléletváltást tükrözik. Gondot okoz azonban, hogy a háztáji gazdálkodás folyamatosságából kiesett 15-20 év, és ezzel együtt a szaktudás egy része is elveszett – tette hozzá. Jelezte: a leendő háztáji agronómusokat is képezni kell majd, mielőtt munkába állnának, mert „a mai szakembereket nagyüzemi szemlélettel oktatják”.

 

Kérdésre válaszolva a miniszter kitért arra, hogy a kiskertek többlettermését elsősorban a helyi piacokon és a gyermekétkeztetésben lehet és érdemes értékesíteni. Ezekre jelenleg is van igény, a biotermékek iránti érdeklődés pedig dinamikusan növekszik. A sikeres piacra jutás feltétele a kapcsolatok kiépítése a gazdatársadalom és a helyi vendéglátók, étkeztetők között – hívta fel a figyelmet. Fazekas Sándor a találkozón beszélt a VM egyik legsikeresebb kezdeményezéséről, a tanyaprogramról. Ennek fontosságára rávilágít, hogy amíg 10 éve 250 ezren, addig ma 300 ezren élnek tanyán Magyarországon – mondta.

Molnár Anita, a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője jelezte: számos példa igazolja, hogy megfelelő marketingmunkával „trendivé tehetők” a helyi termékek. Megjegyezte: igazgatóságuk azon dolgozik, hogy a szolgáltatási és gasztronómiai kínálat egyedi jellegének erősítése mellett bővítse a régió klasszikus falusi magánszálláshely-kínálatát, ugyanis hiány van olyan szállásadókból, akik nem csupán „elhelyezést, hanem vendéglátást és gondoskodást” is nyújtanak.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.