Százezer embert érinthet ez a lehetőség

A zöldség–gyümölcs ágazat összességében mintegy egymillió tonnával kívánja növelni termelését 2014–2020 között a jelenlegi évi 2,5 millió tonnáról.

NT
2013. 04. 11. 19:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mártonffy Béla hangsúlyozta, ez a legfontosabb ágazati feladat 2014 és 2020 között – az unió új költségvetési és fejlesztési időszakában – annak érdekében, hogy megteremtsék a versenyképes árutermelés feltételeit. A magyar zöldség–gyümölcs ágazat 2014–20 közötti fejlesztési javaslatainak bemutatásakor az elnök közölte: a tervezett fejlesztések költsége a jelzett időszakban eléri a 465 milliárd forintot, ebből a támogatási igény 232,5 milliárd forint.

Kitért arra, hogy a fejlesztések eredményeként az ágazat éves elsődleges kibocsátásának értéke mintegy 180 milliárd forinttal, összességében 380 milliárd forintra nőne, áruértékben elérné az 1000 milliárd forintot a mostani mintegy 600 milliárd forinttal szemben.

A fejlesztéseknek köszönhetően a növényházi termelés a mostani 380 ezerről 580 ezer tonnára nőne, a gombatermelés megduplázódna, 50 ezer tonnára, a szántóföldi zöldségtermelés mennyisége 400 ezer tonnával 1,7 millió tonnára nőne, a zöldségtermelés összességében elérné a 2,33 millió tonnát, a gyümölcstermesztés pedig – a fajta- és ültetvénycserével – 800 ezerről 1,2 millió tonnára emelkedne.

Farkas Sándor, a parlament mezőgazdasági bizottsága kertészeti albizottságának fideszes elnöke arról beszélt, hogy a zöldség–gyümölcs ágazat a magyar agrárium egyik kitörési pontja lehet. Emlékeztetett: a kormányprogramban a kertészet kiemelt ágazatként szerepel, és a foglalkoztatáspolitika is számol az ágazatban rejlő többletlehetőségekkel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.