Li Ko-csiang német cégek vezetőivel és Philipp Rösler német gazdasági miniszterrel folytatott megbeszélése után elmondta: Kína a német cégeknek megkülönböztetett partneri viszonyt kínál egy sor területen, köztük az egészségügyben, az oktatásban és a logisztikában. A legjobban azonban a termelőiparban egészíti ki egymást a két ország . A „Made in Germany” kiváló minőséget jelző, világszerte tisztelt védjegy, a „Made in China pedig még csak most formálódik, de ha „ezt a kettőt optimálisan kombináljuk, akkor egy álompár jön létre” – emelte ki Li Ko-csiang.
Hozzátette: Kínában folytatódik az iparosítás, a városiasodás, és a mezőgazdaság és a távközlés modernizációja, ennek sikeréhez pedig bővíteni kell az együttműködést a külföldi partnerekkel, folytatni kell a reformokat, és további piacokat kell megnyitni. Li Ko-csiang hangsúlyozta: a külföldi befektetők méltányos, fair versenyre készülhetnek, és azzal számolhatnak, hogy a kínai hatóságok fokozottabban védik a szellemi tulajdont. Ez kormányzati szintű, stratégiai döntés, ami a hazai vállalkozások érdekével is egyezik, hiszen laza szabályozás mellett csökken a késztetés az innovációra – mondta a kínai kormányfő.
Philipp Rösler a találkozó után azt emelte ki, hogy a megerősödő kínai középosztály növekvő igényei nyomán fejleszteni kell egyebek között az infrastruktúrát és az egészségügyi ellátást, amihez a német cégek megfelelő partnerek. Ugyanakkor a kínai vállalati szférának is fokoznia kellene németországi beruházási tevékenységét – tette hozzá. Peter Löscher, a német vállalatok ázsiai és távol-keleti kapcsolatait fejlesztő bizottság (APA) elnöke, a Siemens igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: a német cégek az utóbbi években 35 milliárd euró működő tőkét fektettek be Kínában, míg a kínai cégek csupán 1,2 milliárd euró értékű beruházást hajtottak végre Németországban.
Kína Németország első számú kereskedelmi partnere Ázsiában, Németország pedig Kína legfontosabb kereskedelmi partnere az EU-ban. A két ország közti kereskedelem volumene tavaly meghaladta a 140 milliárd eurót. Számos német cégnek Kína a legnagyobb piaca, a Volkswagen csoport például minden harmadik autóját az ázsiai országban adja el.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!