Kína és Németország lesz az új „álompár”?

Kína és Németország összefogásával „álompár” jöhet létre a gazdaságban – mondta a kínai miniszterelnök hétfőn Berlinben.

WL
2013. 05. 27. 21:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Li Ko-csiang német cégek vezetőivel és Philipp Rösler német gazdasági miniszterrel folytatott megbeszélése után elmondta: Kína a német cégeknek megkülönböztetett partneri viszonyt kínál egy sor területen, köztük az egészségügyben, az oktatásban és a logisztikában. A legjobban azonban a termelőiparban egészíti ki egymást a két ország . A „Made in Germany” kiváló minőséget jelző, világszerte tisztelt védjegy, a „Made in China pedig még csak most formálódik, de ha „ezt a kettőt optimálisan kombináljuk, akkor egy álompár jön létre” – emelte ki Li Ko-csiang.

Hozzátette: Kínában folytatódik az iparosítás, a városiasodás, és a mezőgazdaság és a távközlés modernizációja, ennek sikeréhez pedig bővíteni kell az együttműködést a külföldi partnerekkel, folytatni kell a reformokat, és további piacokat kell megnyitni. Li Ko-csiang hangsúlyozta: a külföldi befektetők méltányos, fair versenyre készülhetnek, és azzal számolhatnak, hogy a kínai hatóságok fokozottabban védik a szellemi tulajdont. Ez kormányzati szintű, stratégiai döntés, ami a hazai vállalkozások érdekével is egyezik, hiszen laza szabályozás mellett csökken a késztetés az innovációra – mondta a kínai kormányfő.

Philipp Rösler a találkozó után azt emelte ki, hogy a megerősödő kínai középosztály növekvő igényei nyomán fejleszteni kell egyebek között az infrastruktúrát és az egészségügyi ellátást, amihez a német cégek megfelelő partnerek. Ugyanakkor a kínai vállalati szférának is fokoznia kellene németországi beruházási tevékenységét – tette hozzá.  Peter Löscher, a német vállalatok ázsiai és távol-keleti kapcsolatait fejlesztő bizottság (APA) elnöke, a Siemens igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: a német cégek az utóbbi években 35 milliárd euró működő tőkét fektettek be Kínában, míg a kínai cégek csupán 1,2 milliárd euró értékű beruházást hajtottak végre Németországban.

Kína Németország első számú kereskedelmi partnere Ázsiában, Németország pedig Kína legfontosabb kereskedelmi partnere az EU-ban. A két ország közti kereskedelem volumene tavaly meghaladta a 140 milliárd eurót. Számos német cégnek Kína a legnagyobb piaca, a Volkswagen csoport például minden harmadik autóját az ázsiai országban adja el.

Li Ko-csiang háromnapos látogatást tett Németországban. A szombaton kezdődött hivatalos vizit során vállalatok között is megállapodások sora jött létre. A BMW például egy kutatás-fejlesztési központ és egy új motorgyár létrehozásáról írt alá megállapodást kínai partnerével, a BMW Brilliance Automotive (BBA) nevű céggel a kínai miniszterelnök és Angela Merkel német kancellár jelenlétében. Beszámolók szerint a két fejlesztés együttes értéke megközelíti a 800 millió eurót.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.