Kína és Németország lesz az új „álompár”?

Kína és Németország összefogásával „álompár” jöhet létre a gazdaságban – mondta a kínai miniszterelnök hétfőn Berlinben.

WL
2013. 05. 27. 21:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Li Ko-csiang német cégek vezetőivel és Philipp Rösler német gazdasági miniszterrel folytatott megbeszélése után elmondta: Kína a német cégeknek megkülönböztetett partneri viszonyt kínál egy sor területen, köztük az egészségügyben, az oktatásban és a logisztikában. A legjobban azonban a termelőiparban egészíti ki egymást a két ország . A „Made in Germany” kiváló minőséget jelző, világszerte tisztelt védjegy, a „Made in China pedig még csak most formálódik, de ha „ezt a kettőt optimálisan kombináljuk, akkor egy álompár jön létre” – emelte ki Li Ko-csiang.

Hozzátette: Kínában folytatódik az iparosítás, a városiasodás, és a mezőgazdaság és a távközlés modernizációja, ennek sikeréhez pedig bővíteni kell az együttműködést a külföldi partnerekkel, folytatni kell a reformokat, és további piacokat kell megnyitni. Li Ko-csiang hangsúlyozta: a külföldi befektetők méltányos, fair versenyre készülhetnek, és azzal számolhatnak, hogy a kínai hatóságok fokozottabban védik a szellemi tulajdont. Ez kormányzati szintű, stratégiai döntés, ami a hazai vállalkozások érdekével is egyezik, hiszen laza szabályozás mellett csökken a késztetés az innovációra – mondta a kínai kormányfő.

Philipp Rösler a találkozó után azt emelte ki, hogy a megerősödő kínai középosztály növekvő igényei nyomán fejleszteni kell egyebek között az infrastruktúrát és az egészségügyi ellátást, amihez a német cégek megfelelő partnerek. Ugyanakkor a kínai vállalati szférának is fokoznia kellene németországi beruházási tevékenységét – tette hozzá.  Peter Löscher, a német vállalatok ázsiai és távol-keleti kapcsolatait fejlesztő bizottság (APA) elnöke, a Siemens igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: a német cégek az utóbbi években 35 milliárd euró működő tőkét fektettek be Kínában, míg a kínai cégek csupán 1,2 milliárd euró értékű beruházást hajtottak végre Németországban.

Kína Németország első számú kereskedelmi partnere Ázsiában, Németország pedig Kína legfontosabb kereskedelmi partnere az EU-ban. A két ország közti kereskedelem volumene tavaly meghaladta a 140 milliárd eurót. Számos német cégnek Kína a legnagyobb piaca, a Volkswagen csoport például minden harmadik autóját az ázsiai országban adja el.

Li Ko-csiang háromnapos látogatást tett Németországban. A szombaton kezdődött hivatalos vizit során vállalatok között is megállapodások sora jött létre. A BMW például egy kutatás-fejlesztési központ és egy új motorgyár létrehozásáról írt alá megállapodást kínai partnerével, a BMW Brilliance Automotive (BBA) nevű céggel a kínai miniszterelnök és Angela Merkel német kancellár jelenlétében. Beszámolók szerint a két fejlesztés együttes értéke megközelíti a 800 millió eurót.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.