Rá sem lehet majd ismerni a magyar vasútra

Az új vasúti kocsik beszerzésének fontosságát hangsúlyozta Németh Lászlóné egy szombati interjúban.

BL
2013. 12. 28. 12:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Németh Lászlóné a lap szombati cikkében közölt interjúban elmondta: a mostani beszerzések finanszírozása biztos. „Arról viszont még nem tudok nyilatkozni, hogy például a MÁV megújítására 2014 és 2020 között mennyit lehet elkölteni uniós pénzből. Abban az esetben, ha a MÁV adósságállománya elér egy normális szintet, amihez még sokat kell dolgozni, lehetőség lesz arra, hogy a vasúttársaság újból piaci forrást használjon a járműpark megújításához” – jelentette ki.

2015 őszéig a mostani megrendelésekkel együtt 112 korszerű motorvonatot közlekedtetnek majd a magyar vasúttársaságok – tette hozzá. A minisztérium emellett minden lehetséges forrást felhasznál erre a célra. A miniszter szerint például az is egy lehetőség, ha egy építési projekt túl kockázatosnak mutatkozik, azt a pénzt átcsoportosítják járműbeszerzésre.

Németh Lászlóné a lapnak beszélt arról is, hogy a kormány tovább tárgyal az energiaszolgáltatókkal, és nem tervezi az e-útdíj bevezetését a személygépkocsikra a gyorsforgalmiút-hálózaton.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.