Vargáék ezt sem tévesztik szem elől

A következő uniós költségvetési időszakban is kiemelt feladatának tekinti a kormány a közlekedési infrastruktúra fejlesztését.

PR
2013. 12. 19. 14:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Varga Mihály a Karcag keleti része és a 4-es számú főút között 2,4 milliárd forintból megépült 450 méter hosszú közúti aluljáró ünnepélyes átadásán úgy fogalmazott: közlekedéstörténeti esemény a létesítmény forgalomba helyezése. Aláhúzta: a kormány célja, hogy Magyarország a régió befektetési központjává váljon, ehhez pedig elengedhetetlen a versenyképességet javító közlekedési infrastruktúra fejlesztése. Ez támogatja azt a folyamatot is, amely a közfoglalkoztatásból egyre nagyobb arányban piaci munkahelyeket teremt.

Rámutatott: közlekedésfejlesztésben részt venni és az ágazat infrastruktúráját üzemeltetni soha nem volt könnyű feladat. Ugyanakkor a megújuló Szajol–Püspökladány vonalszakasz révén hazánk legjelentősebb vasúti fejlesztésével gazdagodó MÁV-tól azt reméli a kabinet, hogy a társaság „saját lábra állva, nyereséges vállalkozásként szolgálja az utasokat” – mondta.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter felidézte: a mai sínpár és töltés elődje a debreceniek és a kunságiak verítéke árán, viszontagságos körülmények között létesült az 1850-es években. A karcagi közúti aluljáró új korszakot nyit a helyiek életében, akik az elmúlt évtizedekben hónapokat töltöttek az átkelés lehetőségére várakozva – tette hozzá.

A tárcavezető hangsúlyozta: a kivitelezők profi munkát végeztek. Egyúttal cáfolta azokat a környéken terjengő legendákat, amelyek szerint a magas talajvízszint miatt csapadékos időben befolyik majd a víz a túlságosan lapos, ezért az aggodalmak alapján csak személyautók számára használható átkelőbe. Szintén megmosolyogtató szóbeszédnek nevezte azt is, hogy az új létesítmény a fővárosi metróhálózat első vidéki aluljárója lesz.

Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője az ünnepségen közölte: az aluljáró az Új Széchenyi Terv részeként, a Közlekedés Operatív Program keretében, uniós forrás felhasználásával épült Magyarország legnagyobb vasúti fejlesztése, s a közel 70 kilométer hosszú Szajol–Püspökladány vasúti vonalszakasz komplex felújításának egyik elemeként készült el.

Jelezte: a kétszer egysávos létesítmény a gépjárműveken kívül a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak is külön szintben biztosítja a balesetmentes közlekedést a vasúti pálya alatt. A 4-es főúton a közvilágítással együtt egy új, négyágú körforgalmi csomópont is épült. A vasúti fejlesztéshez kötődően Karcagon 2012-ben befejeződött az állomási vágányhálózat és a kapcsolódó berendezések teljes átépítése, s az idén elkészült az állomás nyíltvonali szakaszainak rekonstrukciója. Az állomás előtti teret is felújították.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.