Vargáék ezt sem tévesztik szem elől

A következő uniós költségvetési időszakban is kiemelt feladatának tekinti a kormány a közlekedési infrastruktúra fejlesztését.

PR
2013. 12. 19. 14:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Varga Mihály a Karcag keleti része és a 4-es számú főút között 2,4 milliárd forintból megépült 450 méter hosszú közúti aluljáró ünnepélyes átadásán úgy fogalmazott: közlekedéstörténeti esemény a létesítmény forgalomba helyezése. Aláhúzta: a kormány célja, hogy Magyarország a régió befektetési központjává váljon, ehhez pedig elengedhetetlen a versenyképességet javító közlekedési infrastruktúra fejlesztése. Ez támogatja azt a folyamatot is, amely a közfoglalkoztatásból egyre nagyobb arányban piaci munkahelyeket teremt.

Rámutatott: közlekedésfejlesztésben részt venni és az ágazat infrastruktúráját üzemeltetni soha nem volt könnyű feladat. Ugyanakkor a megújuló Szajol–Püspökladány vonalszakasz révén hazánk legjelentősebb vasúti fejlesztésével gazdagodó MÁV-tól azt reméli a kabinet, hogy a társaság „saját lábra állva, nyereséges vállalkozásként szolgálja az utasokat” – mondta.

Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter felidézte: a mai sínpár és töltés elődje a debreceniek és a kunságiak verítéke árán, viszontagságos körülmények között létesült az 1850-es években. A karcagi közúti aluljáró új korszakot nyit a helyiek életében, akik az elmúlt évtizedekben hónapokat töltöttek az átkelés lehetőségére várakozva – tette hozzá.

A tárcavezető hangsúlyozta: a kivitelezők profi munkát végeztek. Egyúttal cáfolta azokat a környéken terjengő legendákat, amelyek szerint a magas talajvízszint miatt csapadékos időben befolyik majd a víz a túlságosan lapos, ezért az aggodalmak alapján csak személyautók számára használható átkelőbe. Szintén megmosolyogtató szóbeszédnek nevezte azt is, hogy az új létesítmény a fővárosi metróhálózat első vidéki aluljárója lesz.

Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője az ünnepségen közölte: az aluljáró az Új Széchenyi Terv részeként, a Közlekedés Operatív Program keretében, uniós forrás felhasználásával épült Magyarország legnagyobb vasúti fejlesztése, s a közel 70 kilométer hosszú Szajol–Püspökladány vasúti vonalszakasz komplex felújításának egyik elemeként készült el.

Jelezte: a kétszer egysávos létesítmény a gépjárműveken kívül a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak is külön szintben biztosítja a balesetmentes közlekedést a vasúti pálya alatt. A 4-es főúton a közvilágítással együtt egy új, négyágú körforgalmi csomópont is épült. A vasúti fejlesztéshez kötődően Karcagon 2012-ben befejeződött az állomási vágányhálózat és a kapcsolódó berendezések teljes átépítése, s az idén elkészült az állomás nyíltvonali szakaszainak rekonstrukciója. Az állomás előtti teret is felújították.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.