A Google az olcsóbb reklámon is csak nyerni tud

Az amerikai cég olcsóbban adta reklámfelületeit, de még így is nőtt negyedéves profitja és bevétele.

KG
2014. 01. 31. 9:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

2013 utolsó három hónapjában 3,4 milliárd dollár volt a Google nyeresége és 16,9 milliárd dollár a bevétele. 2012 utolsó negyedévéhez képest megközelítőleg 17 százalékkal nőtt a profit és a nyereség is.

A többek között internetes keresőmotort is működtető cégnek az egyik legnagyobb problémája, hogy még mindig jelentős eltérés van a reklámbevételeinek egyes kategóriái között. A személyi számítógépek (PC) felhasználóinak szánt reklámokat sokkal drágábban tudja értékesíteni a Google, mint a mobil eszközöket (okostelefon, táblagép) használó embereket megcélzó hirdetéseket.

Megoldásként a Google közös csomagban kezdte árulni a PC-s és a mobil eszközökre szánt reklámokat, de még így is csökkenteni kellett az árakat. Összességében a Google reklámárai 11 százalékkal estek 2013 utolsó negyedévében 2012 utolsó negyedévéhez képest. Ez volt a kilencedik egymást követő negyedév, hogy csökkentek a reklámok árai.

Az árcsökkenést a keresési találatainak pontosításával és a reklámok célcsoportjának még jobb megtalálásával ellensúlyozta a cég. Az elmúlt negyedévben éves szinten 31 százalékkal nőtt a reklámokra érkező kattintások száma. Ez azért lényeges, mert a hirdetőknek a kattintások száma alapján kell fizetni a Google-nak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.